Na hlavný obsah

Rekonštrukcia horského priechodu Príslop: Vodiči volajú po treťom jazdnom pruhu, správca cesty tvrdí, že sa to nedá

Tretí jazdný pruh je na slovenských horských prejazdoch bežný.

Rekonštrukcia horského priechodu Príslop: Vodiči volajú po treťom jazdnom pruhu, správca cesty tvrdí, že sa to nedá
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Cestári rekonštruujú horský priechod Príslop za milióny eur. Na zhruba päťkilometrovom stúpaní je problém predísť nákladné autá. Vodiči volajú po dobudovaní tretieho jazdného pruhu. Správca cesty tvrdí, že sa to nedá. Staviteľ v tom problém nevidí.

Horský priechod spája okresy Dolný Kubín a Námestovo. Spojnica bola v havarijnom stave a Slovenská správa ciest začala s jej opravou. Nie však podľa predstáv miestnych.

„Je potrebné, aby sa tam urobil aj tretí pruh, aby vodiči mohli obiehať kamióny, alebo keď sa niečo stane hlavne v zimnom období, že sú tam skrížené autá,“ uviedol poslanec Žilinského samosprávneho kraja Igor Janckulík.

Keď sneží, na ceste zostávajú stáť kamióny a polícia horský priechod uzatvára. „Veľa vodičov si to myslí, pýtajú sa, či tam realizujeme tretí jazdný pruh. Ale bohužiaľ nie je to tak, je tam len dočasná komunikácia z betónových panelov,“ ozrejmil konateľ stavebnej spoločnosti ERIGOM SK, s. r. o. Erik Vlčák.

Cestári tvrdia, že počas stavby tam už nie je možné dorábať ďalší jazdný pruh. „Bol by potrebný výkup pozemkov a ich vyňatie z lesného fondu. Bola by potrebná nová dokumentácia na rozšírenie cesty, nové územné rozhodnutie, stavebné povolenie a v konečnom dôsledku aj nové verejné obstarávanie zhotoviteľa,“ vyhlásila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Jana Lukáčová.

Rekonštrukcii horského priechodu Príslop sa v Správach venoval Erik Vrábel:

„Pozemky sú vykúpené, doprojektovať sa to dá priamym rokovacím konaním, to by nebolo komplikované. Dobudovanie tretieho pruhu by podľa môjho odhadu stálo zhruba 800-tisíc eur,“ skonštatoval Janckulík.

Firma ponúkla nižšiu cenu

Ešte pred samotnou rekonštrukciou cestári predpokladali, že obnova vozovky bude stáť viac ako 4 milióny eur. No a na túto sumu vyhlásili verejné obstarávanie. Výherná firma však ponúkla nižšiu cenu o zhruba milión eur.

„Šírkový zásah je tam aktuálne aj teraz, lebo spevnená dočasná vozovka, je v mieste kde by sa mohol nachádzať tretí jazdný pruh. Za nás je to stále reálne a neobnášalo by to ani navýšenie nákladov na búranie niečoho zhotoveného, lebo stále je to len dočasné,“ dodal Vlčák.

Tretí jazdný pruh je na slovenských horských prejazdoch bežný. Majú ho Donovaly aj Brestová. „Rozšírenie cesty je príklad medzi Kubínom a Valaskou Dubovou. Je to bezpečnejšie, plynulejšie, intenzita je oveľa vyššia a prináša to pozitíva pre dopravnú situáciu v regióne,“ vyhlásila predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová.

Okres Námestovo nemá železnicu a v pláne nie je ani diaľnica, či rýchlostná cesta. Preto je na komunikácie prvej a druhej triedy nechtiac odkázaný.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny