Na hlavný obsah

BSK chce zaradiť Malokarpatský obchvat medzi strategické investície. Rezort dopravy vidí priority inde

Obchvat má zlepšiť priechodnosť miest v okolí Bratislavy.

BSK chce zaradiť Malokarpatský obchvat medzi strategické investície. Rezort dopravy vidí priority inde
Začiatok výstavby obchvatu obcí malokarpatského regiónu. Foto: TASR/Jaroslav Novák

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) chce zaradiť Malokarpatský obchvat medzi strategické investície štátu. Obchvat má zlepšiť priechodnosť viacerých miest v okolí Bratislavy.

Župa má rozpracované viaceré projekty. Najbližšie by sa mohlo stavať v okolí Modry. Ministerstvo dopravy však nateraz neplánuje dať projektu nálepku strategickej investície.

Výstavbe Malokarpatského obchvatu sa v reportáži v relácii Rádiožurnál venoval redaktor Lukáš Dzivý:

Malokarpatský obchvat je projekt BSK a má vyriešiť najmä dopravnú situáciu pred vstupom do hlavného mesta. Posledné prieskumy župy hovoria o intenzite 25-tisíc áut denne na viacerých úsekoch ciest druhej triedy.

Projekt má vytvoriť menšie obchvaty okolo miest v regióne. Jeden má obchádzať aj Modru. „Naše historické jadro totiž doslova pretína dopravná tepna, ktorou je cesta druhej triedy číslo 502. Jazdia po nej denne tisícky vozidiel, často ťažká nákladná doprava,“ priblížila hovorkyňa mesta Zuzana Tichá.

BSK chce proces urýchliť

Časť okolo Slovenského a Chorvátskeho Grobu je spustená už dva roky. Najbližšie by sa mohol stavať práve obchvat Modry. Samosprávny kraj by chcel proces urýchliť. S ministerstvom dopravy bude rokovať o tom, aby projekt zaradil medzi strategické investície.

„Momentálne analyzujeme všetky atribúty potrebné pre uchádzanie sa o takýto štatút. Následne budeme rokovať s ministerstvom dopravy o ďalšom postupe. Pre nás sú z hľadiska zrýchlenia procesov kľúčové povoľovacie procesy, najmä majetkoprávne vysporiadanie v zmysle daného zákona,“ vysvetlila hovorkyňa BSK Lucia Forman.

Zuzana Tichá doplnila, že projekt obchvatu Modry je už vo vysokom štádiu prípravy. „Dokumentácia pre územné rozhodnutie je pripravená. Máme prerokovanú zmenu územného plánu v súlade s projektovou dokumentáciou obchvatu,“ povedala Tichá.

A nedávno sa začalo aj s posudzovaním vplyvov na životné prostredie. Ministerstvo dopravy však zatiaľ vidí priority inde. „Ministerstvo dopravy primárne žiada o označenie strategickej investície pre diaľničné a železničné stavby, ktoré tvoria transeurópsku TEN-T sieť,“ uviedla Petra Poláčiková z tlačového odboru rezortu dopravy.

Kompletný Malokarpatský obchvat má byť hotový do roku 2030. Posledné odhady hovoria o sume približne 500 miliónov eur. Kraj ho financuje za pomoci eurofondov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál