Japonsko zažíva plienkový boom. Nejde však o plienky pre deti, ale pre dospelých. Môže za to starnúca populácia a nízka pôrodnosť. Spoločnosti na výrobu plienok tak prehodnocujú výrobu svojich produktov.
Počet narodených detí v Japonsku klesol už ôsmy rok po sebe na nové rekordné minimum v minulom roku. Krajina vychádzajúceho slnka je tiež najvyspelejšou starnúcou spoločnosťou na svete. Takmer tretina jej obyvateľov má viac ako 65 rokov.
„Dopyt po plienkach pre dospelých je čoraz väčší. Zdroje našej spoločnosti preto investujeme do rozvoja tejto oblasti a chceme rozšíriť ponuku,“ uviedol riaditeľ marketingového oddelenia Papier Diao Kendži Nakata.
Plienkovému boomu v Japonsku sa v relácii Správy :24 venoval redaktor Kamil Kolenič:
Spoločnosť hovorí, že príjmy z predaja plienok pre dospelých už dvojnásobne prekonali predaje plienok pre deti. „Plienok pre dospelých vyrábame stále viac a viac. Niektoré linky na detské plienky sme už museli preprogramovať,“ ozrejmil manažér výrobnej linky Naoto Sugaja.
Okrem veľkosti majú plienky pre dospelých aj ďalšie kľúčové rozdiely. Noví zákazníci sú náročnejší. „Táto časť okolo stehien je veľmi tesná a pohodlná. Keď si ich nasadíte výborne priliehajú, takže ich môžete používať úplne bez obáv,“ dodal Sugaja.
„Robili sme prieskum. Ľudia sa väčšinou zhodli, že ak budú plienky diskrétne a funkčné, vôbec by sa nehanbili ich nosiť. Doma, v práci či počas voľnočasových aktivít,“ uzavrel Nakata.
Podľa štatistických údajov má tento trh v priebehu piatich rokov vzrásť o 16 percent. V reči peňazí ide v prepočte o viac ako 560 miliónov eur. Obchod s plienkami pre deti na druhej strane čaká pokles o osem percent.