V Ružomberku jazdí takmer o jednu pätinu menej autobusov. Nejde len o prázdninový režim mestskej dopravy. Radnica tvrdí, že autobusy boli poloprázdne a museli za ne platiť. Aby ušetrili, s terajším dopravcom predčasne ukončili spoluprácu.
Všetky linky mestskej dopravy končia pred železničnou stanicou. Ti, ktorí necestujú vlakom, musia prestupovať. Mnohých to od mestskej dopravy odrádza.
Tento systém zaviedlo bývalé vedenie mesta pred tromi rokmi. Pôvodne mal platiť desať rokov, mesto sa však s dopravcom dohodlo na predčasnom ukončení zmluvy.
„Prekážal nám režim a grafikon. Zoberte si, že v Ružomberku chodilo veľké množstvo prázdnych autobusov. Ďalším problémom bola veľká finančná záťaž pre mesto,“ vysvetlil primátor Ružomberka Ľubomír Kubáň.
„Akceptujeme fakt, že terajšie vedenie mesta má záujem na zmene cestovných poriadkov. Preto sme na túto dohodu pristúpili, aby mohli urobiť nové verejné obstarávanie s inak nastavenou zmluvou,“ priblížil právny zástupca terajšieho prevádzkovateľa mestskej dopravy Miroslav Cák.
Doprava v Ružomberku sa v Správach RTVS venoval redaktor Milan Velecký:
Vodiči sa obávajú o prácu
Nového dopravcu musí Ružomberok nájsť vo verejnej súťaži. Trvať by mala najviac dvanásť mesiacov. „Vodiči to vnímajú negatívne, pretože to vyzerá tak, že sem príde nová firma a veľa vodičov, čo viem, stratí zamestnanie,“ uviedol vodič mestskej dopravy v Ružomberku Ľuboš Tomčík.
„Predpokladáme, že nový dopravca, ktorý vzíde z verejného obstarávania, o ich služby a prácu bude mať záujem, keďže musí tú službu voči mestu taktiež poskytovať,“ priblížil Miroslav Cák.
Kým ho mesto nevyberie, jazdiť bude doterajší dopravca. S radnicou sa už dohodli na zrušení takmer pätiny spojov. „Ušetríme 17 percent grafikonu, čo má dosah na rozpočet. Týka sa to finančných prostriedkov 141-tisíc eur. Bude prísnejšia kontrola cestujúcich,“ povedal primátor Ružomberka Kubáň.
Terajší dopravca totiž nekontrolovať cestovné lístky a tak mnoho Ružomberčanov jazdilo načierno.