V Spojenom kráľovstve zasiahol piatkový (19. 7.) výpadok IT systémov okrem letísk aj nemocnice.
Niektoré zdravotné strediská, nemocnice aj všeobecní lekári na sociálnych sieťach uviedli, že pre výpadok systému sa nemôžu pripojiť k zdravotným údajom pacientov ani k výsledkom krvných testov. V poludňajších Správach o tom informoval londýnsky spravodajca Viliam Ovsepian.
V praxi to znamená, že lekári nedokážu udeľovať termíny ľuďom ani poskytovať žiadne konzultácie tým, ktorí už sú v ambulanciách.
Len v jednej nemocnici King’s College Hospital museli zrušiť vyše 8,5 tisíca vyšetrení. Lekári preto žiadajú ľudí, aby sa pred návštevou telefonicky informovali, či ich termín vyšetrenia platí. Prijímať budú prednostne urgentné prípady, pričom pohotovostné oddelenia fungujú v normálnom režime.
Niektoré nemocnice sú však na podobné prípady pripravené. Používajú papierové záznamy pacientov a ručne písané recepty. Výpadok totiž zasiahol aj niektoré lekárne, ktoré nevidia elektronické recepty od lekárov. Taktiež im meškajú aj dodávky liekov.
Výpadky ovplyvnili aj dopravu v Británii, pričom železničné spoločnosti nevidia rozpisy rušňovodičov a ani vlakov problémy majú britské letiská ako napríklad Heathrow, Luton, Stansted, Edinburgh a Belfast. Niektoré prepravné spoločnosti preto zrušili cestovné spojenia.
Problémy hlási aj letisko v Prahe
Problémy s výpadkami IT systémov hlási aj letisko v Prahe. Situácia sa tam od rána už zlepšila. Zatiaľ čo ráno hlásili problémy pri šiestich linkách, neskôr to bolo už len pri troch odletoch. V poludňajších Správach o tom informovala spolupracovníčka v Prahe Katarína Vítková.
Aerolinky, ktoré tento výpadok zasiahol, problém vyriešili tak, že začali používať náhradné systémy alebo cestujúcich odbavovať manuálne.
Podľa slov českého ministra vnútra Víta Rakušana sa celosvetový výpadok v Česku dotkol len pražského letiska a na rozdiel od Veľkej Británie nezasiahol žiadne iné ani zdravotnícke systémy.