Na hlavný obsah

Niektoré železničné stanice na Slovensku vyzerajú zúfalo. Roky zanedbávania sa prejavili na vzhľade

Z krajských miest sú na tom najhoršie aj Nitra či Bratislava.

Niektoré železničné stanice na Slovensku vyzerajú zúfalo. Roky zanedbávania sa prejavili na vzhľade
Železničná stanica v Nitre. Foto: STVR

Prejdú nimi tisíce ľudí denne, napriek tomu vyzerajú zúfalo. Roky zanedbávania štátnych železníc sa prejavujú aj na vzhľade staničných budov. Najhoršie z krajských miest sú v Trenčíne, Žiline, Bratislave a Nitre.

Kým v Trenčíne a Žiline by sa oprava mohla podariť v blízkej budúcnosti, stanice v Bratislave a Nitre prešli len kozmetickými úpravami. Na nitrianskej stanici sa cestujúci ani nedostanú do vestibulu. Už roky tam opravujú obyčajný spadnutý strop. Ľudia kupujú lístky v okienku. Cestujúcim chýbajú aj elektronické informačné tabule.

Na nitrianskej železničnej stanici stavebná firma opravuje vestibul, v ktorom bola čakáreň a predaj cestovných lístkov. Rieši problém, ktorý vznikol v júni 2022, keď v strope vznikla zhruba polmetrová diera.

Stavu krajských železničných staníc sa v Správach venoval redaktor Miroslav Lyko:

Odvtedy sa cestujúci cez hlavný vchod z ulice dovnútra nedostali. Riešením bolo predelenie priestoru dočasnou stenou a vchod zo strany nástupišťa. Cestovné lístky si ľudia kupovali tam. Vestibul začali opravovať pred dvomi mesiacmi, odvtedy je pre verejnosť zatvorený. Predajné okienko dali železnice priamo na nástupište.

„Opravuje sa komplexne vestibul, nový strop, oprava omietok, maľby, okienka na predaj cestovných lístkov, elektroinštalácia, osvetlenie, podlahy, výplňové konštrukcie,“ ozrejmila hovorkyňa Železníc SR Vladimíra Bahýlová.

Rekonštrukčné práce potrvajú dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Železnice to vysvetľujú tým, že strop je zložený z viacerých materiálov, čo dovtedy nevedeli.

„V stropnej konštrukcii sa nachádzala cementová vrstva betónu, ktorá sa musela ručne odstraňovať. Nachádzali sa tam rozvody vody, čo sa tiež nepredpokladalo,“ dodal Bahýlová.

Oprava vestibulu by mala byť hotová do 20. septembra, železnica za ňu zaplatí necelých 94-tisíc eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko