Na hlavný obsah

Skupina Slovákov uviazla na letisku v Ríme. Domov sa nevedia dostať už tri dni

Niektorým dokonca cestujúcim už dochádzajú lieky.

Skupina Slovákov uviazla na letisku v Ríme. Domov sa nevedia dostať už tri dni
Letecká spoločnosť takto dovolenkárom posúva let už tretí deň. Foto: STVR

Namiesto dovolenky nočná mora z cestovania. Skupina slovenských občanov uviazla na letisku v Ríme. Už tri dni sa im nedarí dostať domov.

Nemohli sa vrátiť do zamestnania a niekoľkým cestujúcim už dochádzajú lieky. Komunikácia s leteckou spoločnosťou je zmätočná. Časti dovolenkárov sa už podarilo odcestovať domov vlakmi a autobusmi. Zvyšok stále čaká na náhradný let. 

Spoločnosť Ryanair, s ktorou mali desiatky slovenských turistov letieť, komunikuje len cez SMS správy. V nich hovorí len o plánovanom čase odletu.

„Mali sme odletieť v stredu 21.15 h z Ríma a od stredy sa nám ten let stále posúva,“ približuje uviaznutá turistka Pavlína.

Letecká spoločnosť takto dovolenkárom posúva let už tretí deň. Tí nevedia, či vôbec odletia.

„Dostali sme nový let, nové číslo letu, nové letenky. Mali sme odletieť dnes ráno o 10.00 h, ale je to ten istý scenár. Lietadlo má meškanie, stále sa posúva o každé dve hodiny s tým, že sme potom dostali informáciu, že to lietadlo nie je na radare, čiže ani pre nás nepríde,“ hovorí Pavlína.

V odletovej hale na letisku v Ríme uviazli aj celé rodiny s deťmi. Pracujúci si museli predlžovať dovolenky.

„Sú tu aj ľudia, ktorým už dochádzajú lieky,“ dodáva zúfalá cestujúca.

Reportáž o problémoch Slovákov na rímskom letisku nakrúcal pre Správy Erik Adamson:

Odkladajte pokladničné bloky

Ministerstvo zahraničných vecí radí cestujúcim, ktorým dochádzajú lieky, aby kontaktovali veľvyslanectvo Slovenskej republiky. To im môže poradiť, kde a ako nájsť lekára, ktorý im liek predpíše, aby si ho mohli vyzdvihnúť v lekárni.

Oľga Mareková z reklamačného portálu, ktorý sa venuje sťažnostiam na meškajúce lety radí, aby si cestujúci odkladali bločky za všetko, čo si počas meškania na letisku kúpia.

„Leteckí pasažieri majú nárok na dve veci. V prvom rade je to preplatenie nákladov, čiže výdavky a taktiež kompenzácia. Treba mať pokladničný blok, pretože tam funguje jednoduchá rovnica, ak nemáte bloček, bohužiaľ, už to nikdy nikto nepreplatí,“ varuje odborníčka na práva cestujúcich.

Letecká spoločnosť Ryanair do uzávierky na naše otázky neodpovedala. Experti na práva cestujúcich hovoria, aby dovolenkári od prepravcu vymáhali kompenzácie. Spoločnosti odškodňujú cestujúcich podľa dĺžky letu.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko