Na hlavný obsah

Výstavba posledného diaľničného úseku: Verejné obstarávanie môže zjednodušiť nedávno prijatá legislatíva, tvrdí Palčák

Výstavbu diaľničného úseku plánujú dostavať do siedmich rokov.

Výstavba posledného diaľničného úseku: Verejné obstarávanie môže zjednodušiť nedávno prijatá legislatíva, tvrdí Palčák
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer

Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejné obstarávanie na zhotovenie úseku diaľnice D1 Turany – Hubová. Ide o posledný úsek medzi Bratislavou a Košicami, ktorý ešte nebol v riešení.

Mal by stáť jeden a pol miliardy eur bez DPH a dostavaný by ma byť do siedmich rokov od podpisu zmluvy. Ide o najväčší projekt Národnej diaľničnej spoločnosti v histórii. Generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák verí, že pomôže legislatíva o strategických investíciách.

„Problém je v tom, že ten úsek bude komplikovaný, na 14-kilometrovom úseku je zhruba osem a pol kilometra tunela a je to aj v zložitom geologickom prostredí,“ poznamenal Palčák no zároveň verí, že prvý míľnik máme za sebou.

Podľa Palčáka máme po niekoľkoročných skúsenostiach výstavby diaľnice na Slovensku negatívne aj pozitívne skúsenosti. „Problémy môžu nastať v tom, že základom verejného obstarávania je, aby súťaž bola kvalitne pripravená. Ale aj tak vieme z minulosti, že môžu nastať určité problémy,“ dodal.

Pomôcť môže nedávno prijatá legislatíva o strategických investíciách, ktorá bude „významne krátiť procesy“ pri povoľovaniach aj pri samotnej výstavbe, myslí si Palčák. Predpokladá, že termín dokončenia úseku by mohol byť rok 2032.

Pozrite si celý rozhovor s Ľubomírom Palčákom, ktorý reagoval na vyhlásenie verejného obstarávania na posledný diaľničný úsek pre Aktuálne :24:

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko