Elektronické služby Sociálnej poisťovne nemusia cez víkend fungovať. Sociálna poisťovňa oznamuje svojim klientom, že v dňoch od 21. septembra do 22. septembra, prebehne plánovaná aktualizácia eSlužieb.
Počas tohto obdobia môže dôjsť ku krátkodobým výpadkom v dostupnosti elektronických služieb vrátane webového portálu.
„Sociálna poisťovňa pracuje na zlepšovaní svojich služieb. Ospravedlňujeme sa za akékoľvek spôsobené komplikácie a ďakujeme za porozumenie,“ uvádza vedenie Sociálnej poisťovne.
Cez elektronický účet môže poistenec sledovať proces schvaľovania dávky v nezamestnanosti, stav výplaty elektronickej PN či kontrolovať výšky rodičovského dôchodku a rodinné väzby.
„Keď ostanem bez práce, nemusím ísť do Sociálnej poisťovne. Idem na úrad práce, kde sa zaregistrujem a požiadam o dávku v nezamestnanosti. V elektronickom účte potom môžem sledovať, ako prebieha schvaľovanie mojej dávky,“ vysvetlil hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr.
Ďalšou dôležitou funkciou tejto eSlužby je digitalizácia papierových dokumentov či možnosť informovať sa o druhom dôchodkovom pilieri, napríklad v ktorej správcovskej spoločnosti sa nachádza poistencov dôchodkový účet.