Ľuďom na Slovensku opäť telefonujú a mailujú podvodníci. Tvrdia, že sú pracovníci banky, a snažia sa tak získať heslá a údaje k platobným kartám. Domáhajú sa aj prihlasovacích údajov do internetových služieb.
Podvodníci v telefonátoch tvrdia, že sú pracovníkmi konkrétnej banky. Tvária sa ako dôveryhodné osoby alebo organizácie, aby svoje obete zmanipulovali.
„Aktuálne sú v popredí najmä investičné podvody, pri ktorých sa snažia podvodníci od klientov prostredníctvom telefónu vylákať peniaze so zámienkou mimoriadne výhodných investícií,“ upozorňuje hovorkyňa Tatra banky Simona Miklošovičová.
Banky pripomínajú klientom, že nikdy cez telefón nežiadajú údaje o karte ani heslá do digitálneho bankovníctva. Ide o takzvaný Vishing, čo je forma kybernetického útoku, pri ktorom útočníci využívajú najmä telefónne hovory.
Podvodným telefonátom sa v Správach venovala redaktorka Rebeka Filandová:
Banky varujú klientov na sociálnych sieťach, aby ich pred podvodom ochránili. „Zameriavame sa aj na prevenciu, a to prostredníctvom edukácie. Našich klientov informujeme o rôznych typoch podvodov, napríklad prostredníctvom kampaní, mailov, alebo informácii na sociálnych sieťach,“ dodáva Miklošovičová
Na podvodníkov upozorňuje aj Západoslovenská energetika. Klientom prišiel email, ktorý pripomínal blížiacu sa splatnosť platby za produkty a služby.
„Text obsahuje všetky informácie o platbe a účte, tiež platné kontaktné údaje našej spoločnosti. Súčasťou je aj príloha označená ako faktúra. Zákazníkov, ktorí sa na nás obrátia, upozorňujeme, že ide o podvodný email,“ uviedla hovorkyňa ZSE Katarína Šulíková.
Každý, kto má pochybnosti, má možnosť si svoje platby overiť na zákazníckej linke alebo v online zákazníckej zóne elektrární.