Mláďa hrošíka libérijského pobláznilo Thajsko. Samička tohto trpasličieho druhu má iba dva mesiace, aj za taký krátky čas sa ale zvládla presláviť na internete, zdvojnásobiť návštevnosť svojej domovskej zoo na okraji Bangkoku a stať sa inšpiráciou pre oblečenie či make-up.
Riaditeľ zoologickej záhrady Khao Kheow Open Zoo ale návštevníkov vyzval, aby sa k hrošíkovi správali ohľaduplne.
Na sociálnych sieťach sa totiž objavili videá, ako po hrošíkovi pomenovanom Moo Deng návštevníci hádžu mušle alebo naň striekajú vodu, aby ho prebudili.
„Takéto správanie je nielen kruté, ale aj nebezpečné,“ uviedol podľa serveru BBC šéf zoologickej záhrady vo vyhlásení.
„Musíme tieto zvieratá chrániť a zabezpečiť im bezpečné a pohodlné prostredie,“ odkázal návštevníkom riaditeľ, podľa ktorého zoo nainštalovala okolo výbehu hrošíkov kamery. Pohrozil tiež právnymi krokmi voči tým, ktorí budú hrošíka týrať.
บรรยากาศช่วงเช้าวันนี้ “#หมูเด้ง” pic.twitter.com/tpH4eDKLHv
— สวนสัตว์เปิดเขาเขียว Khao Kheow Open Zoo (@kkopzoo) September 13, 2024
Popularitu využíva aj zoo
Hrošíci libérijskí pochádzajú zo západnej Afriky. Medzinárodný zväz ochrany prírody (IUCN) ich radí medzi ohrozené druhy. Odborníci sa podľa BBC domnievajú, že ich vo voľnej prírode zostáva menej ako 3 000.
Miniatúrni príbuzní majestátnejšieho a desivejšieho hrocha obojživelného svojím roztomilým výzorom lákajú návštevníkov zoologických záhrad po celom svete. Na sociálnych sieťach sa po narodení hrošíka Moo Deng rýchlo rozšírili aj jeho fotografie, ktoré si našli nadšených priaznivcov.
„Som Moo Deng posadnutý – na túto kráľovnú myslím celý deň,“ uviedol jeden užívateľ na sociálnej sieti X. „Vôbec neviem, čo iné sa vo svete okrem Moo Deng deje,“ napísal iný.
Popularity malej samičky využíva aj Khao Kheow Open Zoo, ktorá leží asi 100 kilometrov juhovýchodne od Bangkoku. Odkedy sa Moo Deng narodila, venovala jej zoologická záhrada 128 zo 150 príspevkov na sociálnych sieťach. Na stránkach zoo alebo priamo na mieste si tiež ľudia môžu kúpiť rôzne oblečenie s hroším motívom.
Na hrošíkovi sa snažia zarobiť aj ďalšie značky – thajská vetva predajcu kozmetiky Sephora napríklad na svojich účtoch na sociálnych sieťach zverejnila reklamu s lícenkami inšpirovanými Moo Deng.