Na hlavný obsah

Už je jasné, kadiaľ by mohla viesť diaľnica z Košíc k ukrajinskej hranici, s tunelom pod Dargovom neráta

Na trase má byť osem križovatiek a dve odpočívadlá.

Už je jasné, kadiaľ by mohla viesť diaľnica z Košíc k ukrajinskej hranici, s tunelom pod Dargovom neráta
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Už je jasné, kadiaľ by mohla viesť diaľnica z Košíc k ukrajinskej hranici. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyberala z 11 variant cez Zemplín. Bol to jeden z míľnikov, ako rozbehnúť ďalšie povoľovanie a napokon aj zháňanie peňazí. Štvorprúdová autostráda by mala stáť vyše miliardy eur.

Diaľnica na Zemplín má mať podľa štúdie realizovateľnosti 72 kilometrov. Na trase má byť osem križovatiek a dve odpočívadlá. S tunelom popod horský priechod Dargov štúdia nepočíta.

„Ideme severne od Dargova, severne od Hriadok. Máme tam zjazdy Dargov/Parchovany/Humenská cesta, Šírava cesta a cesta na Zalužice. Posledný zjazd je v Sobranciach a potom až na hranici,“ uviedol spoluzakladateľ OZ Diaľnica na Zemplín Ján Kerekeš.

Kadiaľ by mohla viesť diaľnica D1 od Košíc k ukrajinskej hranici zisťovala v reportáži v Aktuálne :24 venovala redaktorka Lucia Benetínová:

Výsledky štúdie ešte musia prejsť posudzovaním vplyvov na životné prostredie. Výstavbu by mal urýchliť aj nový zákon o strategických investíciách.

„Začali sme pripravovať zámer na posudzovanie EIA, následne budeme pokračovať s povoľovacími konaniami a verejným obstarávaním. A zároveň pripravujeme zaradenie týchto úsekov D1 medzi strategické investície,“ informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Petra Poláčiková.

Cesty Dolného Zemplína sú dlhodobo preplnené najmä kamiónmi, ktoré smerujú na hraničný priechod Vyšné Nemecké-Užhorod.

Predpokladané náklady na výstavbu úseku Bidovce – Vyšné Nemecké sa odhadujú na viac ako miliardu eur. Národná diaľničná spoločnosť uviedla, že finančné prostriedky budú hľadať z európskych zdrojov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika