Poľská kozmetická firma Bohoboco uvedie na trh parfum s vôňou zemiakov, ktorý oslavuje základnú poľskú potravinu. Pre zakladateľa spoločnosti je to odkaz na farmárske trhy a návrat do detstva, kedy zatúžil vyrábať vlastné parfumy, napísal web Notes from Poland.
Predaj tohto parfumu sa začne v stredu (16. 10.). Cena za 50-mililitrový flakón bude 665 zlotých (približne 155 eur).
Vôňa zemiakov je „poctou realistickému a drsnému kúzlu poľských trhov, kde s každým krokom objavujeme čaro jedinečnosti v jednoduchosti,“ hovorí zakladateľ a kreatívny riaditeľ spoločnosti Bohoboco Michal Gilbert Lach, ktorý vyrastal v juhopoľskom meste Žywiec.
Zemiaky mu pripomínajú detstvo, keď chodil na miestne trhy a objavoval rôzne poľnohospodárske produkty a vône. Práve vtedy začal snívať o výrobe parfumov.
„Parfum Poľské zemiaky v sebe snúbi zemitosť s výraznou sladkosťou a vzdáva hold krajine, ktorá je začiatkom všetkého. Kombinácia balsamikovej voňavej esencie, zmyselnej ambry, sladkej vanilky, zlatého medu a hrejivého sena vytvárajú výraznú a zmyselnú esenciu,“ píše sa v popise výrobku. V parfume sú tiež tóny červenej repy, pšenice, trávy, kože a borovice.
Lach založil Bohoboco v roku 2016 a získal množstvo ocenení. Po štyroch rokoch sa dostal do užšieho výberu v kategórii najlepší nováčik na prestížnych cenách FiFi známych ako „Oscary parfumového priemyslu“. Tie sa udeľujú od roku 1973.
Jeho produkty sa predávajú v parfumových salónoch po celom svete. A to vrátane New Yorku, Los Angeles, Paríža, Ríma, Viedne, Berlína a Dubaja.
Firma predáva tiež napríklad parfumy s vanilkovou, karamelovou, kávovou či šafránovou vôňou.