Na hlavný obsah

Vyťažené pneuservisy a pokuty za nevhodné pneumatiky: Odborníci radia, na čo si dať pozor

Riešením môžu byť aj celoročné pneumatiky.

Vyťažené pneuservisy a pokuty za nevhodné pneumatiky: Odborníci radia, na čo si dať pozor
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Pneuservisy sú v týchto dňoch obzvlášť vyťažené. Narástli aj čakacie lehoty na prezutie pneumatík. Zákon vyžaduje zimné pneumatiky za určitých podmienok a stanovenom čase. Podľa odborníkov treba dať pozor aj pri výbere pneumatík.

V týchto dňoch je v pneuservisoch obzvlášť rušno. “Máme prezutú zhruba tretinu zákazníkov a momentálne je čakacia doba tak približne dva týždne,“ prezradil prijímací technik v pneuservise Milan Longauer.

Na Slovensku musia vodiči osobných áut jazdiť na zimných pneumatikách, keď je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza. Pre nákladiaky platí, že zimné pneumatiky aspoň na jednej náprave musia mať od 15. novembra do 31. marca.

“V prípade, že vodič nemá auto vybavené za týchto podmienok zimnými pneumatikami, môže mu byť uložená bloková pokuta. V blokom konaní až do 50 eur a v správnom konaní do 100 eur,“ informovala hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Banskej Bystrici Petra Kováčiková.

Prezúvaniu pneumatík sa v Správach venovala redaktorka Martina Jančiarová:

Pneumatiky si môžu ľudia kúpiť priamo v servisoch alebo online. Niektorí si vyberú kúpu z druhej ruky. V takom prípade si však musia dať pozor.

“Musíme si dávať pozor na vek, aby neboli staršie ako napríklad tri až štyri roky, lebo tie pneumatiky sú už používané. Radšej by som išiel predsa len do nových pneumatík,“ konštatoval motoristický publicista Rasťo Chvála.

Riešením sú aj celoročné pneumatiky

Ak vodiči nechcú prezúvať podľa sezóny, riešením sú celoročné pneumatiky.

“Ak vozíme deti alebo sme lyžiari a chodíme niekde do hôr, tak určite skôr zimné. Keď sa však na tom aute nejak veľa nebehá, len po meste, tak sú dobré aj celoročné pneumatiky,“ ubezpečil Longauer.

“Oproti letným majú výborné jazdné vlastnosti na chladných cestách v prechodnom období. Majú vyšší dezén, sú odolnejšie proti aquaplaningu. Oproti zimným majú celoročky výhodu na premenlivom asfalte,“ vysvetlil Chvála.

Tento rok malo aj u nás vstúpiť do platnosti uznesenie Európskej únie, na základe ktorého by mohli vodiči jazdiť len na pneumatikách s označením snehovej vločky. Nakoniec sa od toho upustilo.

“Zákon sa nemenil, čiže na Slovensku stále stačí mať na zimné použitie pneumatiku s označením M+S,“ dodal Longauer.

Na označenie pneumatík si však dajte pozor napríklad v Nemecku, kde nové nariadenie platí. Od októbra sú tam pneumatiky bez symbolu snehovej vločky zakázané.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko