Stovky klientov banky ČSOB boli na pokraji infarktu, keď zistili, že im z účtu odišli peniaze. Išlo o stovky, niekedy až tisícky eur. Sumy boli také vysoké, lebo išlo o súhrn platieb v predajniach Lidl za niekoľko predošlých mesiacov.
V rubrike Rádia Slovensko Overovňa sa tejto téme venovala redaktorka Petra Strižková s technologickým novinárom Martinom Hodásom z projektu Na druhom brehu.
“Z bližšie nešpecifikovaného dôvodu došlo k tomu, že ľudia síce pri pokladni zaplatili, ale banka im reálne z účtu nestrhla zaplatenú sumu. To sa stalo s veľkým odstupom a takto nárazovo až teraz,“ uviedol Hodás.
“Keďže na to ľudí nikto vopred neupozornil, tak sa mohli odôvodnene zľaknúť, že sa im niekto nabúral do účtu a vybielil ho. Niektorí ľudia sa totiž kvôli tejto situácii dostali až do mínusu,“ pokračoval novinár.
“Nikto teda nikoho neokradol, ani nešlo o dvojité zaúčtovanie ceny nákupov, len o chybu, ktorá mnohých nečakane a nepríjemne zaskočila,“ ubezpečil.
Nejde o duplicitné platby
Podľa zistení Hodása pre denník SME sa prvé hlásenia o probléme začali objavovať v pondelok (4. 11.).
ČSOB banka sa klientom ospravedlnila a upozornila, že k podobnej situácii mohlo dôjsť aj v prípade iných obchodníkov. Zároveň ubezpečila, že nejde o duplicitné alebo nerealizované platby.
Zatiaľ nie je jasné, kto je vinníkom. Obchodný reťazec pre denník SME uviedol, že problém vznikol na strane banky. Tá to však vidí inak a tvrdí, že ide o chybu tretej strany.
Podľa informácií od zákazníkov sa zdá, že problémy zasiahli predovšetkým tých, ktorí platia bezkontaktne mobilom v kamenných predajniach.