Na hlavný obsah

Minister J. Ráž prezradil, kedy by mohli dokončiť úsek diaľnice D1 s tunelom Višňové

Tunel Višňové bude najdlhším tunelom na Slovensku.

Minister J. Ráž prezradil, kedy by mohli dokončiť úsek diaľnice D1 s tunelom Višňové
Minister dopravy SR Jozef Ráž (nominant Smer-SD). Foto: TASR/Martin Baumann

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové dokončia až v roku 2026. Ak sa nevyskytnú nepredvídané okolnosti, hotový by mohol byť vo februári.

Na brífingu po kontrolnom dni v tuneli Višňové to vo štvrtok (21. 11.) povedal minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smeru-SD).

Podotkol, že stavba diaľničného úseku je pod trvalým drobnohľadom ministerstva. „Stavbu navštevujeme prakticky na dvojtýždennej báze. Počiatočná frustrácia na stavbe dnes výrazne ustúpila, je tu oveľa lepšie nálada. Veľmi sa teším, že sa podarilo začať s betonážou vozovky,“ uviedol Ráž.

Vrátil sa aj k úvahám o asfaltovom povrchu vozovky, čo mohlo stavbu urýchliť.

„Vzhľadom na pokročilý proces a potrebu preprojektovania sa to neukázalo ako akceleračne správne riešenie. Betónový povrch má svoje plusy, predovšetkým v bezpečnosti a trvácnosti, aj keď z 30 najväčších tunelov v Európe sú len tri betónové a ostatné sú asfaltové,“ poznamenal Ráž.

Podľa riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Filipa Macháčka je začiatok betonáže vozovky výrazným míľnikom pri realizácii stavby.

„Keď všetko ide hladko a nevyskytujú sa žiadne problémy, tak idú dva finišery za sebou a betónujú 300 metrov vozovky denne. Verím, že sa všetky betónové práce podarí dokončiť podľa nastaveného plánu prác v júni budúceho roka,“ skonštatoval Macháček.

Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika