Na hlavný obsah

Diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc je o malý krok bližšie. V roku 2025 otvoria aj ďalšie úseky autostrád

NDS otvorí úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou.

Diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc je o malý krok bližšie. V roku 2025 otvoria aj ďalšie úseky autostrád
Výstavba úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna napreduje. Foto: TASR/Ján Krošlák

Motoristi na Liptove by sa v budúcom roku mali dočkať otvorenia dlho očakávaného úseku diaľnice D1. Nová cesta medzi Hubovou a Ivachnovou priblíži prepojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) otvorí aj ďalšie úseky autostrád.

NDS plánuje v budúcom roku otvoriť úsek rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna medzi Detvou a Lučencom. Jeho súčasťou je aj viac než štvorkilometrová estakáda. Nového obchvatu mesta sa dočká Ružomberok.

„Do konca roka 2025 je plánované dokončovanie 15-kilometrového úseku D1 Hubová Ivachnová, vrátane takmer štvorkilometrového tunela Čebrať. Súčasťou úseku je aj galéria, ktorá plní úlohu stabilitného opatrenia,“ ozrejmil hovorca NDS Tomáš Ferenčák.

Plánu výstavbe diaľnic v novom roku sa v relácii Správy :24 venoval redaktor Timotej Pisch:

Dostavba úseku pomôže hustej doprave v okolí Ružomberka. Miestni na novú diaľnicu čakajú už viac ako 10 rokov. „Minimálne 30-tisíc áut prechádza denne centrom mesta, takže ukončenie obchvatu by túto situáciu výrazne zmenilo. A to nie len v doprave, ale aj v životnom prostredí,“ hovorí primátor Ružomberka Ľubomír Kubáň.

Novej cesty sa v budúcom roku dočkajú aj na východe Slovenska. Diaľničiari dajú motoristom do užívania druhú etapu rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany. Dopravný analytik oceňuje prístup súčasného vedenia rezortu dopravy.

„Výstavba existujúcich, je tam väčšia kontrola a snaží sa to nejak dobehnúť termíny, aby boli splnené,“ uviedol dopravný analytik Jozef Drahovský.

Tunel Višňové sa opäť odkladá

Na budúci rok diaľničiari odovzdajú do užívania 38 km diaľnic a rýchlostných ciest. NDS bude v budúcom roku pokračovať aj v rozbehnutých projektoch.

„Vo verejnom obstarávaní je rajecký privádzač, ten zvýši komfort v žilinskom regióne. V praxi to znamená, že dnes po ceste prvej triedy prechádza obcou Porúbka 11-tisíc vozidiel a obcou Litavská Lúčka až 15-tisíc vozidiel denne,“ dodal Ferenčák.

Diaľničiari pôvodne plánovali v budúcom roku spustiť aj viac ako sedemkilometrový tunel Višňové. Podľa najnovších odhadov sa ho však dočkáme až začiatkom roka 2026.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika