Vlani sa podarilo vyhlásiť verejné obstarávania na stavbu jedného z najočakávanejších diaľničných úsekov. S prácami na D3 plánujú začať na budúci rok. Na Kysuciach sa zlieva doprava z Česka aj Poľska a denne sa na ceste prvej triedy tvoria dlhé kolóny.
Tendre spolu za viac ako miliardu eur bez DPH počítajú s výstavbou viac ako 26 kilometrov diaľnice D3 zo Žiliny do Čadce. Kysučania sa tak po viac ako 20 rokoch dočkali dobrých správ.
Pozrite si reportáž Martina Do zo Správ:
,,Najväčší dopad je bezpečnosť. Keď zachránime aj len jeden ľudský život, tak to bude mať fantastické dôsledky a samozrejme logistika a životné prostredie. Mnoho a mnoho pozitív a možno sa rozšíri aj priemyselný park aj do severnejších obcí a svojím spôsobom sa Kysuce stanú priemyselnou a obchodnou dominantou,“ hovorí primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihalda.
Hlavná dopravná tepna zo Žiliny cez Kysuce ku hraniciam denne kolabuje. Zápchy a hodinové zdržania sú už bežným javom. S tým budú musieť vodiči počítať aj počas výstavby.
,,Prídu veľké obmedzenia aj pre život v regióne. Tam sa budeme snažiť prichádzať s riešeniami, ktoré dosť ťažkú situáciu počas výstavby budú vedieť nejako stlmiť,“ avizuje predsedníčka Žilinského samosprávneho kraja Erika Jurinová (SLOVENSKO).
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti sa na D3 z cesty I/11 presunie takmer 12-tisíc osobných áut a viac ako 6-tisíc kamiónov.
,,Diaľnica D3 je súčasť veľmi dôležitého TEN-T koridoru, ktorý prepája Slovensko s Poľskom. Poliaci so svojou S1 dorazia k hranici asi o niečo skôr, ale verím, že sa na nich čím skôr napojíme,“ sľubuje minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD).
Súčasťou novej diaľnice bude už otvorený privádzač v Kysuckom Novom Meste, ktorý odľahčil dopravu v centre. Obyvatelia aj samosprávy sa však zhodujú, že zlej dopravnej situácii pomôže už len samotná D3, ktorej otvorenie je naplánované na rok 2029.