Na hlavný obsah

Manželia sa vyše roka doťahovali o reklamáciu auta, ktoré sa v záruke viackrát pokazilo. S predajcom sa napokon dohodli

O prípade sme prvýkrát informovali v apríli.

Manželia sa vyše roka doťahovali o reklamáciu auta, ktoré sa v záruke viackrát pokazilo. S predajcom sa napokon dohodli
Manželia Mikulíkovci riešili kaziace sa nové auto. Foto: STVR

O prípade manželov Mikulíkovcov z Liptovského Mikuláša, ktorým sa v priebehu niekoľkých mesiacov trikrát pokazilo úplne nové auto, sme informovali v apríli. Predajca auta vtedy tvrdil, že v chladnejšom prostredí a pri používaní menej kvalitného paliva, poruchy môžu nastať.

Hoci výrobca automobilu ubezpečoval, že nejde o chybu vozidla a vozidlo je funkčné a nevideli dôvod k vráteniu vozidla, po mesiaci od odvysielania našej reportáže v relácii Občan za dverami manželom Mikulíkovcom prišiel potešujúci list.

Pani Eva s manželom Miroslavom sa viac ako rok trápili s viacerými poruchami ich nového auta značky Dacia.

„Išiel som do práce a auto nevykazovalo žiadnu chybu, bolo zhruba mínus 13. V Liptovskom Hrádku asi 200 metrov od môjho zamestnania mi naskočila červená kontrolka. Auto začalo strácať otáčky a som došiel do firmy len na dvojke a auto mi išlo 30-kilometrovou rýchlosťou,“ opísal na jar Miroslav Mikulík.

Zarážajúca odpoveď

Auto po príchode asistenčnej služby odviezli do servisu. Odtiaľ už prišla informácia, že vozidlo vykazuje chybu, ktorú však vyriešili s firmou Dacia a už by sa nemala opakovať. Pani Eva sa však rozhodla po poruche napísať na firmu, z ktorej vozidlo kupovali, reklamáciu. Zaslala ju aj do bratislavského Renaultu.

Obe spoločnosti odpovedali v zákonnej lehote, komunikácia z Bratislavy však Evu Mikulíkovú zarazila.

„Mi napísali, citujem: žiaľ, výskyt vašich porúch nevieme ovplyvniť, keďže, ako vám už bolo spomínané, vykonáva vaše vozidlo vzdialenosti, pri ktorých sa nezahreje na prevádzkovú teplotu, čím vzniká nadbytočný kondenzát vody spôsobujúci pri mrazoch tieto situácie. Bolo to pre mňa veľmi zarážajúce,“ uviedla.

„S technickým oddelením sme analyzovali daný prípad. V určitých jazdných režimoch, v chladnejšom prostredí a používaní menej kvalitného paliva môže dôjsť k falošnej detekcii v systéme vozidla a k zablokovaniu časticového filter. Následne sa obmedzí výkon motoru vozidla a vozidlo prejde do núdzového režimu,“ informovala PR manažérka Renault Slovensko Ivana Obádalová.

Pani Eva v reklamáciách žiadala výmenu vozidla alebo vrátenie peňazí. Obávala sa o bezpečnosť a v nervozite sledovala ranné teploty, či sa jej manžel dostal do práce v poriadku.

„Táto situácia nastala podľa našich informácií zo servisu dvakrát za dva roky používania vozidla. Následne bol časticový filter odblokovaný v rámci záruky v našom autorizovanom servise. Z nášho pohľadu nejde o chybu vozidla. Vozidlo je funkčné a nie je dôvod k vráteniu vozidla,“ pokračovala Obádalová.

Po ďalších odvolaniach prišlo riešenie

Niekoľko dní po odvysielaní našej reportáže v apríli, pani Eva podala ďalšie odvolanie. Za auto, za ktoré manželia zaplatili 11-tisíc eur, im firma, od ktorej ho kúpili, ponúkla vozidlo za 8 500 eur.

„Nám sa to zdalo veľmi málo, a preto sme im odpísali, že s tým nesúhlasíme. Samozrejme, zase napísali, že auto je v poriadku, že autu nič nie je. Tak, tak isto som im odpísala, že autu nič nie je a je absolútne skoro nové, tak nech mi jednoducho vyplatia celú čiastku,“ pokračovala Eva Mikulíková.

Napokon po ďalšom odvolaní sa pani Eva s majiteľom firmy dohoda. Problém, s ktorým si manželia Mikulíkovci nevedeli rady vyše roka, vyriešili do dvoch mesiacov.

„Išlo to veľmi rýchlo. Spísala sa dohoda o výkupe vozidla a následne na to mi hneď v ten deň pri podpise zmluvy bola vrátená čiastka 9 500 eur,“ vysvetlila pani Eva.

Nové už nekupovali

Za čiastku, ktorú manželia Mikulíkovci dostali od firmy za kaziace sa auto, si už nové vozidlo nekúpili. Namiesto toho sa rozhodli pre staršie osemročné ojazdené auto.

„Neurobíme už tú istú chybu. Kúpili sme staršie auto, rok výroby 2016. Ostali nám nejaké peniaze, ktoré budeme môcť vložiť do opráv auta. Je to diesel a bol už aj mínus desať a auto naštartovalo v pohode. Takže vzdialenosti, ktoré nám vyčítali medzi Andicami a Liptovským Hrádkom, že sú veľmi krátke, tak diesel zvláda v pohode,“ skonštatovala pani Eva.

„Myslím si, že hlavne vaša relácia dopomohla k tomu, pretože predpokladám, že by sme sa súdili veľmi dlho. Viete, na Slovensku veľmi dlho trvá, kým niečo vysúdite. Týmto sa vlastne chcem poďakovať vám, celému vášmu tímu, že ste nám dali takúto možnosť v televízii, a že ste nám takto pomohli,“ uzavrela Eva Mikulíková.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko