Mimoriadna situácia na ceste pod Strečnom potrvá až do jari. Práce na zabezpečení skalného brala nad cestou sú ukončené. Motoristov by už nemali prekvapiť žiadne nové obmedzenia.
Práce sa po páde veľkého množstva skál zo začiatku februára robili na kilometrovom úseku. Účinnosť opatrení, ktoré predstavujú najmä nové záchytné zariadenia plánujú v najbližšom čase monitorovať.
“Ak by sa tam náhodou niečo ukázalo, že bolo nedostačujúce, alebo nie dobré, aby sme do toho vedeli hneď operatívne zasiahnuť,“ ozrejmila prednostka Okresného úradu v Žiline Emília Pavlusíková.
Aktuálne práce na jednokilometrovom úseku stáli vyše päť miliónov eur. Pôvodný rozpočet sa tak navýšil o takmer 50 percent. Zatiaľ však nie je vyriešený problém, ktorý cestu pod Strečnom postihol ešte začiatkom minulého roka v podobe zosuvu svahu pod vozovkou. Tu bude aj naďalej premávka mierne odklonená od krajnice.
“Predpokladám, že ak sa naozaj ten stav zásadne nezhorší a zosuv sa neposunie niekam inam, tak počkáme, kým nebude dokončený tunel. Potom sa ihneď pristúpi k oprave tejto časti,“ vyhlásil štátny tajomník ministerstva dopravy SR Igor Choma (Smer-SD).
Situácii na ceste pod Strečnom sa v Správach z regiónov venoval redaktor STVR Vlado Záborský:
Ak sa nestane niečo mimoriadne, väčšie úpravy nie sú do otvorenia diaľnice plánované ani na zvyšnom problémovom úseku cesty, ktorý má od hradu Strečno až po takmer Dubnú skalu celkovú dĺžku osem kilometrov.
“Celý ten úsek je preskúmaný a zadefinovaný ako problémový. Pokiaľ ale naozaj nepríde problém, myslím si, že budeme iba monitorovať,“ dodala Pavlusíková.
Zvýšenie bezpečnosti
Čas do otvorenia diaľnice by mali využiť na prípravu projektov, ktoré by zvýšili bezpečnosť premávky na ceste pod Strečnom.
“Treba rozmýšľať do budúcnosti, akým spôsobom ochrániť I/18 od padajúcich kameňov. Príde do úvahy aj diskusia na tému galérie, alebo iných opatrení,“ uzavrel Choma.
Cesta pod Strečnom význam nestratí ani po otvorení diaľnice. V prípade problémov na diaľnici bude stále jedinou reálnou obchádzkou, na ktorú sa môže najmä nákladná doprava medzi Žilinou a Martinom presmerovať.