Ak sa zákazník rozhodne zmeniť poskytovateľa internetu, operátor bude musieť túto zmenu spracovať. Operátori, ktorí ponúkajú svojim zákazníkom internetové pripojenie, budú mať od nového roka ďalšie povinnosti. Doteraz bola takáto zmena plne na pleciach zákazníkov.
Doteraz bolo jednoduché zmeniť telefónneho operátora bez zmeny čísla, po novom bude rovnako jednoduché zmeniť aj poskytovateľa internetu. Vyťažiť má z toho zákazník, ktorého to od prvého januára odbremení od nadbytočnej administratívy.
„Ak vám nevyhovujú podmienky či ceny doterajšieho operátora alebo bojujete so slabým WIFI signálom, tak sa pokojne môžete rozhodnúť využívať služby internetu u nového operátora, ktorý bude spĺňať vaše požiadavky,“ vysvetlil predseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Ivan Marták.
Novým povinnostiam operátorov sa v Správach :24 venoval redaktor Erik Adamson:
„Všetky procesné úkony a všetky formality za neho vybaví nový operátor. To znamená že zákazník príde na zákaznícke miesto nového operátora iba raz a všetko za neho vybaví nový operátor,“ doplnil Marták.
Najväčší poskytovatelia predpokladajú, že práve táto zmena v zákone ovplyvní konkurenčný boj. „Dá sa predpokladať, že súťaž na trhu sa ešte zintenzívni. Najmä vďaka tomu, že zákazníci budú mať celý proces alebo výber poskytovateľa pevného internetu jednoduchší vďaka vyhláške,“ uviedol výkonný riaditeľ Asociácie mobilných operátorov SR Henrich Krejčí.
Zákazník tak po novom prejde plynule k novému operátorovi k dohodnutému dňu. „Vyhláška je stanovená tak, že existujúci operátor službu vypne a následne kontinuálne nový operátor službu zapne. To znamená, že zákazník by nemal byť fakturovaný duplicitne, avšak zároveň nemal by mať výpadok internetu viac ako jeden pracovný deň,“ dodal Marták.
Henrich Krejčí tvrdí, že najväčší poskytovatelia internetu na Slovensku sa na zmeny technologicky pripravili. Poskytovatelia budú mať povinnosť túto službu pre svojich zákazníkov vybavovať od prvého januára.