Na hlavný obsah

Na STK by sme s autami mohli chodiť menej často, navrhuje SNS. EÚ však ide opačným smerom

Nové autá by po novom absolvovali prvú STK až po piatich rokoch.

Na STK by sme s autami mohli chodiť menej často, navrhuje SNS. EÚ však ide opačným smerom
Ilustračná snímka. Foto: STVR

Koaličná SNS chce upraviť lehoty technických a emisných kontrol vozidiel. Odborníci hovoria, že takáto zmena je zbytočná. Navyše môžu naraziť na mantinely Európskej únie. Ľudom by však zmena padla vhod.

Nové autá by po novom absolvovali prvú STK až po piatich rokoch. Staršie by chodili na kontrolu každé tri roky, namiesto aktuálnych dvoch.

,,Je to šikanózne, najmä čo sa týka majiteľov starších vozidiel. Nie sme národ, ktorý si môže dovoliť kupovať auto každý rok, takže určite budeme všetko robiť preto, aby sme pre ľudí spriechodnili túto možnosť,“ vyhlásil poslanec NR SR Rudolf Huliak (SNS).

Lehotám STK sa v Správach venovala redaktorka Andrea Škutová:



Návrh môže naraziť na mantinely Európskej únie. Tá plánuje lehoty skracovať. „U starších je práve tendencia EÚ ju skrátiť na jeden rok, čiže je možné, že my si to predĺžime na tri roky, ale platiť bude to, čo dohodne EÚ. Jej legislatíva má prednosť pred našou,“ upozorňuje dopravný analytik Jozef Drahovský.

Dopravný analytik hovorí, že mnohé nehody na cestách sú spôsobené práve zlým technickým stavom vozidiel. „U nových vozidiel je nehodovosť vzhľadom k technickému stavu veľmi dobrá, no u starších vozidiel stúpa,“ tvrdí Drahovský.

„Nastúpila doba elektriky. U nových áut takisto treba kontrolovať všetky skupiny airbagy, ABS, všetko…aj prejazdnosť kilometrov. Tie nové autá, väčšinou firemné, urobia oveľa viac kilometrov, ako bežné auto, ktoré má nejaký dôchodca,“ upozorňuje vedúci STK v Bratislave Anton Vráb.

Slováci by však takúto zmenu prijali. SNS svoj oficiálny návrh predstaví pravdepodobne na jeseň.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko