Z bratislavských ulíc zmizlo takmer 40 menších reklamných objektov, ktoré zavadzali na chodníkoch a zužovali ich, čím obmedzovali pohyb peších aj cyklistov. Takzvané citiboardy tiež bránili zeleni v raste a zároveň znižovali estetickú kvalitu mesta.
„Vlastníkovi týchto cityboardov sme vypovedali zmluvu a ten ich teraz odstránil. Na mestských pozemkoch sa tak tento typ cityboardov už nenachádza,“ informoval na sociálnej sieti bratislavský magistrát.
Mesto zároveň medzičasom podalo niekoľko desiatok žiadostí o vydanie súhlasu s odstránením ďalších čiernych reklamných stavieb zo svojich pozemkov. „Hneď ako stavebné úrady vydajú súhlas, s komunálnym podnikom budeme tieto reklamy odstraňovať,“ prisľúbil magistrát.
Minulý rok sa hlavnému mestu podarilo odstrániť tzv. telefónne búdky, ktoré v skutočnosti slúžili ako ďalšie reklamné plochy. Mesto zdôrazňuje, že pokračuje v boji s vizuálnym smogom.