Po otvorení registrácie na očkovanie proti ochoreniu COVID-19 pre ľudí nad 75 rokov sa preťažilo call centrum Ministerstva zdravotníctva SR. Nápor na linky narástol na 500 hovorov v priebehu jednej sekundy, rezort navyšuje kapacity a avizuje, že do konca týždňa by centrum malo zvládať 5 000 hovorov denne. RTVS o tom informovala hovorkyňa ministerstva Zuzana Eliášová.
O očkovanie je veľký záujem, čomu sa rezort teší, no upozorňuje, že pri hľadaní voľných termínov môžu nastať problémy. „Ministerstvo zdravotníctva odporúča počkať, o možnostiach voľných termínov a postupnom otváraní ďalších vakcinačných centier bude informovať.“
Call centrum rezortu je určené predovšetkým na informovanie ľudí bez prístupu na internet, ktorí si nevedia potrebné údaje dohľadať na webstránkach úradov. S registráciou cez formulár na korona.gov.sk (https://www.old.korona.gov.sk/covid-19-vaccination-form.php) by mohli pomôcť príbuzní či lekár, navrhuje rezort.
Rezort upozorňuje, že call centrum nevie záujemcom o očkovanie pomôcť, ak sú termíny v nemocnici obsadené, že nie je určené pre registráciu na očkovanie a že neslúži na zápis do zoznamu náhradníkov na očkovanie.