Na hlavný obsah

Facebook či Instagram. Vyše 40 % podnikateľov na Slovensku používa sociálne siete

Chcú takto podporiť svoj biznis.

Facebook či Instagram. Vyše 40 % podnikateľov na Slovensku používa sociálne siete
Na snímke aplikácia Facebooku na smartfóne. Foto: TASR/AP

Viac ako 40 % podnikateľov na Slovensku používa sociálne siete na podporu svojho biznisu, 25 % firiem využíva jednu zo sociálnych sietí (facebook, instagram či LinkedIn). Podľa údajov Eurostatu je táto prax najviac rozšírená na Malte (83 %), nasledujú Dánsko a Holandsko (73 %) a ďalší stredomorský ostrov – Cyprus (71 %).

Počet podnikateľov využívajúcich možností sociálnych sietí sa za posledných osem rokov zdvojnásobil, pričom celosvetová pandémia tento trend ešte urýchlila.

„Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode. Podobný trend je aj na Slovensku, nakoľko 12 % percent firiem pôsobiacich v maloobchode využíva na propagáciu sociálne média, 10 % firiem v turizme a 4 % firiem pôsobiacich v oblasti nehnuteľností. Najviac, až 88 % firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako facebook, twitter či LinkedIn,“ uviedla ekonomická analytička FinGO.sk Lenka Buchláková.

Pri využívaní sociálnych sietí na podporu biznisu je dôležitá aj veľkosť spoločností. Podľa údajov z roku 2017 takmer 70 % európskych firiem, ktoré zamestnávajú 250 a viac ľudí, malo účty na sociálnych sieťach. Pri menších firmách (10 až 49 zamestnancov) je toto číslo na úrovni 43 %.

Podnikatelia na Slovensku používajú sociálne siete na posilnenie značky, propagáciu svojich produktov či na komunikáciu dovnútra firmy pri posilňovaní lojality súčasných zamestnancov.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika