Zaočkovaným zákazníkom ponúkajú vernostné karty, zľavy či pivo grátis.
Viaceré podniky sa rozhodli vziať očkovaciu kampaň do vlastných rúk.
Ide najmä o gastroprevádzky, ktoré by počas ďalšieho lockdownu zrejme skrachovali. Hoci to niektorí ľudia – podľa odborníkov môžu vnímať ako diskrimináciu, podniky konajú v súlade so zákonom.
Koronakríza zavrela minulý rok podniky na Slovensku na 10 mesiacov. Strach o prácu podnietil jedného z majiteľov bratislavskej reštaurácie spustiť iniciatívu My sme gastro.
Podniky, ktoré sa do nej zapojili, dávajú zaočkovaným zákazníkom 10-percentnú zľavu.
„Keď sa situácia zhorší, tak sa reštaurácie budú pravdepodobne zatvárať a čím by zaočkovanosť bola väčšia, tak naša práca nie je v ohrození,“ vysvetlil majiteľ reštaurácie v Bratislave Andrej Gogola.
Jedno pivo zadarmo za vakcináciu zasa čaká ľudí v jednej z bratislavských reštaurácii s hamburgermi.
Pozrite si celú reportáž RTVS: