Vodné dielo Gabčíkovo prechádza prvou veľkou opravou od svojho spustenia. Po takmer tridsiatich rokoch obnovili jednu z dvoch plavebných komôr. Odteraz by mala byť plavba po Dunaji rýchlejšia a bezpečnejšia.
Od roku 1992 prešlo vodným dielom v Gabčíkove 420 000 lodí. Aby previezli milióny ton tovaru či ľudí z Maďarska smerom do Bratislavy a naspäť, museli plavebné komory napustiť presne 110 000 krát.
„Obidve plavebné komory boli už v havarijnom stave, dosluhovali,“ vysvetlil Vadimír Kollár, generálny riaditeľ Vodohospodárskej výstavby, š. p.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Vôbec prvýkrát od spustenia začali s veľkou opravou za 150 miliónov eur. Za dva roky vymenili vráta pravej plavebnej komory a urobili opatrenia, vďaka ktorým budú lode prechádzať bezpečnejšie.
Minister životného prostredia by privítal komplexnú rekonštrukciu vodného diela. Modernizáciou tak postupne prejde aj elektráreň.
„Je to veľké dielo a obrovské financie, ktoré vďaka Európskej únii prispeli, ale Slovenská republika by sa mala usilovať ešte viac získať z vodného diela Gabčíkovo, pretože agregáty naozaj už dožívajú,“ povedal Ján Budaj (OĽANO).