Slovenská pošta musí za nepredloženie požadovaných podkladov a informácií v určenej lehote a predloženie nepravdivých informácií zaplatiť pokutu 330 867 eur. Pokutu v druhostupňovom konaní potvrdila Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR, informoval o tom v stredu (5. 1.) úrad. Správne konanie spustil PMÚ v máji 2020.
„Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty. Rozhodnutie rady úradu nadobudlo právoplatnosť 22. decembra 2021,“ uviedol PMÚ.
Protimonopolný úrad prešetroval výrobu a doručovania hromadne podávaných listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok na území SR. V rámci tohto požiadal Slovenskú poštu o predloženie podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu.
Tie však pošta nepredložila v stanovenej lehote. Poskytla ich až po opakovaných urgenciách. Úrad ďalej identifikoval, že v niektorých prípadoch predložila nepravdivé informácie a podklady.
Pošta s rozhodnutím nesúhlasí
Proti rozhodnutiu sa môže Slovenská pošta brániť už len súdnou cestou. Aj keď je rozhodnutie PMÚ právoplatné, Slovenská pošta s ním nesúhlasí a je presvedčená, že poskytla úradu informácie, ktoré požadoval.
Vedúca odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová však pripustila, že v niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých rokov prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek, ktoré PMÚ pošte adresoval.
S tvrdením, že poskytla PMÚ nepravdivé informácie, však Slovenská pošta nesúhlasí, považuje takéto vyjadrenie za mimoriadne škodlivé a naštrbujúce dôveru širokej verejnosti a dôrazne sa voči nemu ohradzuje.
„Slovenská pošta sa v súčasnosti aj z tohto pohľadu uvedeným rozhodnutím detailne zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa jeho preskúmania súdom. Slovenská pošta, a. s., však i naďalej intenzívne komunikuje s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu,“ dodala Lukáčová.