Na hlavný obsah

Protimonopolný úrad potvrdil pre Slovenskú poštu pokutu za takmer 331 000 eur

Proti rozhodnutiu sa môže pošta brániť súdnou cestou.

Protimonopolný úrad potvrdil pre Slovenskú poštu pokutu za takmer 331 000 eur
Na snímke pracovníčka pri triedení zásielok v Hlavnom spracovateľskom stredisku Slovenskej pošty. Foto: TASR

Slovenská pošta musí za nepredloženie požadovaných podkladov a informácií v určenej lehote a predloženie nepravdivých informácií zaplatiť pokutu 330 867 eur. Pokutu v druhostupňovom konaní potvrdila Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR, informoval o tom v stredu (5. 1.) úrad. Správne konanie spustil PMÚ v máji 2020.

„Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty. Rozhodnutie rady úradu nadobudlo právoplatnosť 22. decembra 2021,“ uviedol PMÚ.

Protimonopolný úrad prešetroval výrobu a doručovania hromadne podávaných listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok na území SR. V rámci tohto požiadal Slovenskú poštu o predloženie podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu.

Tie však pošta nepredložila v stanovenej lehote. Poskytla ich až po opakovaných urgenciách. Úrad ďalej identifikoval, že v niektorých prípadoch predložila nepravdivé informácie a podklady.

Pošta s rozhodnutím nesúhlasí

Proti rozhodnutiu sa môže Slovenská pošta brániť už len súdnou cestou. Aj keď je rozhodnutie PMÚ právoplatné, Slovenská pošta s ním nesúhlasí a je presvedčená, že poskytla úradu informácie, ktoré požadoval.

Vedúca odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová však pripustila, že v niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých rokov prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek, ktoré PMÚ pošte adresoval.

S tvrdením, že poskytla PMÚ nepravdivé informácie, však Slovenská pošta nesúhlasí, považuje takéto vyjadrenie za mimoriadne škodlivé a naštrbujúce dôveru širokej verejnosti a dôrazne sa voči nemu ohradzuje.

„Slovenská pošta sa v súčasnosti aj z tohto pohľadu uvedeným rozhodnutím detailne zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa jeho preskúmania súdom. Slovenská pošta, a. s., však i naďalej intenzívne komunikuje s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu,“ dodala Lukáčová.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko