Pandémia pomohla učiteľom zrýchliť tempo digitalizácie, no odhalila nedostatky v zastaraných technológiách. Na pracovnom výjazde na Orave to vyhlásil premiér Eduard Heger (OĽANO). Zmodernizovať školstvo by malo vyše 600 miliónov eur z plánu obnovy.
Základná škola Rudolfa Dilonga v Trstenej zaviedla moderné technológie do vyučovania už v roku 2006. Osvedčili sa aj pri pandémii. V tejto triede bolo pätnásť žiakov v škole na hodine a ďalší traja pripojení online.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
„Prostredníctvom tabletu mali svoj klon žiaka, ktorý ich niesol a boli aktívne súčasťou hodiny, čo bola skvelá vec. Nič nezmeškali,“ povedal premiér.
„Klon je žiak, ktorý má so sebou ešte jedného žiaka v tablete, to znamená, že napriek tomu, že dieťa bolo doma, bolo v tej skupine, nesedeli sme len v triede. Chodilo s nim po škole a zapájalo sa do aktivity,“ povedal učiteľ na ZŠ R. Dilonga v Trstenej Peter Pallo.
Moderné technológie však nie sú súčasťou každej triedy, či školy. „Učiteľom chýbajú zariadenia. Sú zastarané, takže jednoznačne potrebujeme, aby každý učiteľ mal svoje zariadenie a, čo je fajn, v mojej triede majú deti svoje vlastné tablety,“ dodal Pallo.