Vysokoškoláci začali aj ďalší semester výučbou z domu. Mnohí z nich pre pandémiu nenavštevovali učebne vôbec alebo len niekoľko mesiacov. Vplyv to má na vzťahy, socializáciu, študentský život i aktivitu.
Ministerstvo školstva sa problémom nezaoberá. Slovo majú jednotlivé vysoké školy a univerzity.
Zuzana je v treťom ročníku na vysokej škole. Chodila do nej len pár mesiacov. Návrat do školskej lavice by uvítala. „Z môjho pohľadu je najväčšia nevýhoda online výučby nedostatok socializácie. Určite je prezenčná výučba nenahraditeľná, lebo nám chýba prax,“ tvrdí.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
Dištančné vzdelávanie nie je jednoduché ani pre vyučujúcich. „Je rovnako zaťažujúca ako pre študentov, o to viac, že my ako vyučujúci musíme študenta na druhej strane zaujať tou matériou tak, aby sme ho vedeli naozaj tých 90 minút minimálne udržať v pozornosti. Prezenčné vzdelávanie je o niečom inom. Aj o sociálnych kontaktoch a podobne,“ povedala prodekanka pre vzdelávanie na Právnickej fakulte UPJŠ Ľudmila Elbert.
Podľa psychologičky je pri takejto forme výučby podstatné nastaviť si denný režim.
Vysoké školy od 19. januára vyhláškou neobmedzujú ani úrad verejného zdravotníctva, ani ministerstvo školstva. Znamená to, že sa môžu otvoriť bez obmedzení, podľa vlastného uváženia.