Viac kolobežiek v uliciach prináša aj viac kolízií. Niektoré z nich majú pritom fatálne následky. Príkladom je zrážka kolobežkára s osobným autom v Leopoldove alebo nehoda z piatka v Banskej Bystrici, keď prišiel o život 49-ročný muž.
Žiaden alkohol a obe ruky pevne na riadení. Ak na chodníku, tak po pravej strane. To sú len niektoré pravidlá bezpečnej jazdy na elektrickej kolobežke. Najčastejším problémom, pre ktorý dochádza ku kolíziám, je neprimeraná rýchlosť. Platí to tak pre kolobežkárov na cestách, ako aj na chodníkoch.
Pozrite si celú reportáž RTVS:
„Maximálne 5 až 6 kilometrov za hodinu. Pokiaľ ide rýchlejšie, dopúšťa sa priestupku a ohrozuje tým aj bezpečnosť chodcov na chodníku,“ uviedol prezident Autoklubu SR Štefan Mihálik.
Na zvýšený počet kolízií elektrických kolobežiek reaguje aj Európska únia, a to zavedením povinného zmluvného poistenia od decembra 2023, podobne ako pri autách. Týkať sa však nebude všetkých kolobežiek.
„Ak elektrokolobežka váži menej ako 25 kilogramov a jazdí rýchlosťou menšou ako 25 kilometrov za hodinu, tak sa na ňu európske štandardy v oblasti povinného poistenia nevzťahujú,“ vysvetlila hovorkyňa Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Ingrid Ludvíková.