Amsterdamské letisko Schiphol stále zápasí s nedostatkom personálu. V dôsledku toho zredukuje do konca októbra svoju kapacitu takmer o pätinu. Informuje o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na informácie vedenia letiska.
Schiphol, jedno z najrušnejších letísk v Európe, stále rieši dlhé rady pasažierov, za čím je najmä nedostatok zamestnancov bezpečnostných služieb.
Výsledkom nedostatku personálu a veľkého počtu cestujúcich je fakt, že pasažieri často svoje lety zmeškajú. Letisko sa preto rozhodlo, že do 31. októbra zredukuje svoju kapacitu o 18 percent.
„Toto rozhodnutie je zlou správou pre cestujúcich aj aerolínie,“ povedala prevádzková riaditeľka Royal Schiphol Group Hanne Buisová. „Redukcia je však nevyhnutná, ak chceme garantovať bezpečnosť našich pasažierov aj zamestnancov,“ dodala.
Nespokojnosť s rozhodnutím vedenia letiska už dala najavo letecká spoločnosť KLM, súčasť aerolínií Air France-KLM, ktorá má na letisku Schiphol základňu. Ako KLM uviedla, rozhodnutie letiska ju sklamalo.
Krok vedenia Schipholu zníži maximálny počet vybavených cestujúcich na zvyšok septembra na 54 500 denne. Na október je maximálny denný počet vybavených cestujúcich stanovený na 57 000.