Výstavba obchvatu Brezna sa definitívne blíži ku koncu. Vláda ju schválila ešte v roku 2008 za vyše 20 miliónov eur. Práce sa však predĺžili a aj predražili.
S výstavbou druhého úseku obchvatu Brezna, dlhého viac ako jeden a pol kilometra, začali pred tromi rokmi. Podľa plánov mali týmto úsekom premávať autá už v apríli. Práce predĺžil zosuv svahu – čo stavbu aj výrazne predražilo.
„Je to dá sa povedať najdrahšia cesta na Slovensku, keď to prepočítate na jeden kilometer. Tie náklady na výstavbu boli tridsaťosem miliónov s DPH, čo je strašne veľa. Na druhej strane treba povedať, že tým spevnením toho svahu, sa vyriešil aj problém obyvateľov Brezna.“
Obchvatu Brezna sa v reportáži venoval redaktor RTVS Lukáš Urbašík:
Druhú časť obchvatu plynule napoja na tú prvú. Výrazným spôsobom tým odľahčia dopravu v centre mesta.
„Všetka tranzitná aj nákladná doprava prechádza historických centrom mesta. Je to problém, pretože poškodzuje budovy, takisto ľudia nemôžu aktívne využívať ten priestor. Bude to zároveň znamenať, že je lepšia dopravná dostupnosť aj pre investorov.“
Pripravujú už aj záverečný – tretí úsek obchvatu. Ten bude križovať železnicu aj rieku Hron. Zhotoviteľ stavby ráta s dvoma väčšími mostami.
„Čakáme na odovzdanie štúdie realizovateľnosti. Takisto už máme pripravenú súťaž na spracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie na ďalšiu etapu, to by sme chceli tento rok určite zazmluvniť a aj začať na nej pracovať.“
Stavebné práce na druhej časti obchvatu Brezna sú krátko pred dokončením a otvorený by mal byť koncom septembra tohto roku.