Na hlavný obsah

Volebná abeceda: Reklama v uliciach a na sociálnych sieťach

Oficiálna volebná kampaň sa začala 9. júna.

Volebná abeceda: Reklama v uliciach a na sociálnych sieťach
Bilbordy politických strán (zľava: PS, Smer-SD, Hlas-SD). Foto: TASR/Daniel Stehlík, Jaroslav Novák, koláž RTVS

Predčasné voľby do Národnej rady SR budú už o menej ako týždeň. Politické strany, hnutia a koalícia majú ešte štyri dni na vlastnú propagáciu. V dnešnej časti volebnej abecedy sa venujeme politickej reklame v uliciach a na sociálnych sieťach.

Oficiálna volebná kampaň sa začala 9. júna, teda v deň vyhlásenia termínu predčasných volieb do národnej rady.

Politické strany začali kampaň na rôznych podujatiach, na sociálnych sieťach, ale aj prostredníctvom bilbordov na uliciach.

Pozrite si ďalšiu časť zo série Volebná abeceda:

„Čo sa týka kampane vo verejnom priestore, tak v tomto momente je situácia oveľa náročnejšia ako na online. Kým na online máme nejaké spôsoby, ako môžeme odmerať či už návštevnosť stránok, nejaký zásah, tak v prípade toho offline sveta toto neplatí. Nemáme jednoznačnú menu alebo meranie, ktoré by nám povedalo, ktoré konkrétne iné kampane, ktoré sú na uliciach, nejakým spôsobom zasahovali voličov,“ upozorňuje analytik agentúry Median SK Michal Mislovič.

Politické strany, hnutia a koalícia majú ešte päť dní na volebnú kampaň. Potom začne platiť moratórium. Počas neho je zakázaná akákoľvek vlastná propagácia kandidujúcich strán, hnutí, koalícií a ich členov.

Na volebnú kampaň môžu strany minúť najviac tri milióny eur. Každá strana, ktorá je súčasťou koalície, môže minúť tri milióny eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko