Sociálna sieť X môže kvôli protižidovskému príspevku, ktorý zdieľal jej majiteľ Elon Musk, do konca roka prísť o príjmy z reklamy vo výške až 75 miliónov dolárov (68,5 miliardy eur), napísal s odvolaním sa na interné dokumenty denník The New York Times (NYT).
Svoj marketing na platforme X, ktorú Musk kúpil vlani ešte pod menom Twitter, pozastavili firmy ako Apple, Disney, Warner Bros Discovery či Lionsgate a ďalšie. Niektoré ďalšie spoločnosti navyše o rovnakom kroku uvažujú.
Podľa tvrdenia X by firma mohla prísť o 11 miliónov dolárov (viac ako desať miliónov eur) z reklamy. NYT ale tvrdí, že môže ísť o mnohonásobne viac. X čísla zverejnené denníkom označila za buď zastarané alebo za „interné cvičenie na vyhodnotenie celkového rizika“.
Celkovo tento rok podľa NYT výdavky za reklamu zo strany amerických firiem na platforme klesli o takmer 60 percent.
Najnovšie vyvolala pobúrenie minulý týždeň Muskova reakcia na príspevok, podľa ktorého Židia podporujú „nenávisť voči belochom“. „Hovoríš presne pravdu,“ napísal k postu podnikateľ.
Tento zástanca „absolútnej slobody slova“, ako sa sám označuje, potom začiatkom tohto týždňa zažaloval organizáciu Media Matters, ktorá sa zaoberá sledovaním médií, kvôli tomu, že podľa neho platformu X ohovárala, keď zverejnila správu, že reklamy významných značiek sa na sieti objavili popri príspevkoch propagujúcich Adolfa Hitlera a nacistickú stranu.