Uzávierka mosta v máji minulého roku rozdelila Sereď na dve časti. Obchádzka ľudí zdržuje a stojí ich peniaze. Opravu mala Slovenská správa ciest (SSC) začať v týchto dňoch. Zatiaľ nezačala ani verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Radnica chce preto na moste čiastočne obnoviť dopravu.
Most v Seredi pre havarijný stav zatvorili pred desiatimi mesiacmi. Radnica teraz v ankete zisťuje, aký to má vplyv na život miestnych ľudí. Z centra sa do druhej časti mesta s priemyselným parkom a firmami, kde pracuje desaťtisíc ľudí, dostanú autom po obchádzke cez rýchlostnú cestu.
„O tých šesť-sedem kilometrov viac ako normálne bežne, keď sme išli cez most,“ hovorí taxikár.
Uzavretému mostu v Seredi sa v Správach RTVS z regiónov venoval redaktor Miroslav Lyko:
Na vyše 70-ročný most môžu od septembra vstupovať chodci a cyklisti. Aj to až po tom, čo ho SSC zabezpečila podperami. Vďaka tomu môžu pod mostom premávať aj vlaky z Galanty do Trnavy. Keďže SSC ešte ani nezačala verejné obstarávanie na zhotoviteľa, vedenie Serede chce most čiastočne otvoriť pre autá a záchranné zložky.
„Treba nájsť akékoľvek riešenie na to, aby sa most sfunkčnil,“ vyhlásil poslanec MsZ v Seredi Martin Takáč.
Zákaz nákladných áut
„Máme informáciu, že staticky tento most je možné využívať aj pre automobilovú dopravu v obmedzenom režime. Určite nákladné automobily by museli byť vylúčené,“ informovala hovorkyňa mesta Sereď Zuzana Slahučková.
SSC s tým nesúhlasí. Upozorňuje, že by tak vzniklo neúnosné bezpečnostné riziko. „Kvôli možnému nerešpektovaniu zvislého dopravného značenia a prejazdu nepovolenej nákladnej dopravy,“ ozrejmila hovorkyňa SSC Jana Lukáčová.
Dopravný analytik pripomína, že nerešpektovaniu zákazu vjazdu nákladiakov na most môže zabrániť fyzická prekážka. „Dá sa tam takzvané orezávatko, ktorému sa nastaví výška len pre osobné autá. Samozrejme, predtým sa dá meranie výšky a semafor,“ navrhuje dopravný analytik Jozef Drahovský.
Seredský primátor žiada vládu, aby sa týmto problémom zaoberala na budúci týždeň na svojom výjazdovom rokovaní v Galante.