Kampaň pred eurovoľbami ide do finále. Politický súboj oficiálne ukončí moratórium 48 hodín pred sobotnými (6. 8.) voľbami. Odborník na reklamu a komunikáciu Róbert Slovák ho zhodnotil ako vlažný a nevýrazný v porovnaní s kampaňami pred parlamentnými či prezidentskými voľbami.
Eurovolebnú kampaň poznačil atentát na premiéra Roberta Fica (Smer-SD). Kým niektoré strany svoju aktivitu v reakcii utlmili, našli sa aj politici, ktorí situáciu využili v eurokampani. Napríklad podpredseda Národnej rady (NR) SR Ľuboš Blaha.
„Snažil sa ju využiť, aby získal nejaké body do eurovolieb. Táto udalosť ovplyvnila nielen dianie na Slovensku, ale tým, že sa stala v strede kampane do eurovolieb, mala vplyv aj na výsledok eurovolieb, čo uvidíme čoskoro,“ skonštatoval Slovák.
Čo sa týka samotných reklamných materiálov, podľa odborníka je cítiť, ako strany komunikovali na dvoch odlišných póloch. Kým niektoré sa voči EÚ vymedzili, hlavne ĽSNS či Republika, všeobecne vnímané ako radikálnejšie, opačný pól sa išiel do konkrétnych tém hlbšie. Spomenul hlavne PS a SaS.
Pozrite si celý rozhovor z relácie Aktuálne :24 s odborníkom na reklamu Róbertom Slovákom: