Na hlavný obsah

Záujem o detské tábory je enormný, väčšina termínov je už obsadená

Na druhej strane môžu rodičia natrafiť na last minute.

Záujem o detské tábory je enormný, väčšina termínov je už obsadená
Účastníci detského tábora. Foto: RTVS

Vyberať letné tábory pre deti krátko pred prázdninami je riskantné. Väčšina termínov a zariadení je už v tomto čase obsadená. Na druhej strane môžu rodičia natrafiť na last minute, a to aj so zvýhodnenou cenou.

Banskobystrické centrum voľného času Junior má všetky svoje turnusy, okrem jedného v prvom prázdninovom týždni, už obsadené na 100 percent.

„Robíme štyri denné tábory, tri z nich sme naplnili už na 100 percent. Rodičia a deti majú záujem o kúpanie, ale snažíme sa urobiť tie tábory tak, aby tam dieťa vždy zažilo nejaký zážitok,“ priblížila Gabriela Selecká z Centra voľného času Junior v Banskej Bystrici.

„Myslím, že sa to na 100 percent obsadí či už u nás alebo aj u konkurencie,“ povedal generálny manažér cestovnej kancelárie Vida Juraj Mikuš.

Obsadenosti letných táborov sa v Správach RTVS venovali redaktori Marek Pivoluska a Barbora Žiačiková:

Tábory ponúkajú aj múzeá

So zaujímavými ponukami pre deti sa snažia v lete prísť napríklad aj niektoré múzeá. „Tento rok sme pripravovali múzejnícky tábor, ktorý mal zaujímavý a špecifický názov – Poklady v podzemí ukryté. Je to tábor, ktorý sa bude venovať archeológii,“ vysvetlila hovorkyňa Stredoslovenského múzea v Banskej Bystrici Dana Kurtíková.

Tábor je už vypredaný a rovnako tak aj rybársky, ktorý múzeum tiež organizuje. Prispieť na tábor môže aj zamestnávateľ niektorého z rodičov. Či už formou rekreačného poukazu alebo zo sociálneho fondu. Príkladom toho je aj Slovenská pošta.

„Slovenská pošta každoročne organizuje detský tábor pre deti zamestnancov. Na tento tábor Slovenská pošta zo sociálneho fondu prispieva 50 eur. Tohto roku sa koná šesť turnusov, ktoré trvajú po jednom týždni a väčšina z nich je už obsadená,“ povedal hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.

Záujem o pobytové tábory

V poslednom období rastie záujem najmä o pobytové tábory. „Tým, že momentálne sa dajú uplatniť rekreačné poukazy, tak sa robia skôr pre firmy pobytové tábory ako denné,“ dodal Mikuš.

Denný tábor pre deti zamestnancov už šiesty rok organizuje aj RTVS. „Keďže sme rozhlas a televízia, tak sa snažíme, aby deti nahliadli aj do práce médií. Aby si zažili napríklad ako sa vyrába dabing alebo idú do nášho spravodajstva. Vidia, ako sa robia spravodajské príspevky. Záujem je naozaj dobrý a deti sa na tábor tešia,“ priblížila manažérka marketingovej komunikácie RTVS Zuzana Vicelová.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko