Na hlavný obsah

Marketingová expertka o rebrandingu RTVS: Vybudovať značku trvá roky, mnohé firmy sa toho obávajú

Predstavuje totiž riziko straty dôvery u diváka a poslucháča.

Marketingová expertka o rebrandingu RTVS: Vybudovať značku trvá roky, mnohé firmy sa toho obávajú
Vpravo marketingová expertka Simona Bubánová. Foto: TASR/Jaroslav Novák a RTVS/koláž RTVS

Zmena loga, názvu, dizajnu či komunikácie s verejnosťou, takzvaný rebranding je podľa marketingovej expertky Simony Bubánovej závažné rozhodnutie. To teraz čaká aj novú verejnoprávnu Slovenskú televíziu a rozhlas (STVR), ktorá od prvého júla nahradila Rozhlas a televíziu Slovenska (RTVS).

Značka je podľa nej to najdôležitejšie, čo firma môže mať. „Je to súbor hodnôt, ktoré sú pre divákov a poslucháčov dôležité. Ide o hodnoty ako dôvera a spoľahlivosť. Také niečo vybudovať trvá roky,“ vysvetlila v Aktuálne :24.

Je podľa nej ťažké odhadnúť, koľko bude rebranding trvať v prípade RTVS. „Neviem, v akom sú štádiu. Ale keď poviem, že do polroka, tak som ešte optimistická,“ uviedla.

Každý rebranding znamená aj zmenu v dôveryhodnosti. „To riziko straty dôvery tam vždy je a mnohé firmy sa toho aj veľmi obávajú,“ priblížila Bubánová.

Otázka financií

Ministerka kultúry Martina Šimkovičová (nom. SNS) ani predseda parlamentného výboru pre kultúru a médiá Roman Michelko (SNS) si nemyslia, že pôjde o zásadnú položku, čo sa financií týka.

Marketingová expertka Bubánová to však vidí inak. „Ak by ste si nejakou firmou len nechali zvesiť všetky logá RTVS z budovy Slovenskej televízie, minuli by ste tak desaťtisíc eur,“ povedala.

Rebranding je podľa Simony Bubánovej zložitý proces, ktorý obnáša veľa činností. „Od tých základných, ktoré hovoria o stratégii zmeny loga, cez prieskumy, prvé náčrty loga až po výmenu značiek na mikrofónoch či kamerách,“ priblížila.

Tvorcovia značky STVR by podľa nej nemali zabúdať ani na internú komunikáciu so zamestnancami inštitúcie. „Vybudovať po tých turbulentných chvíľach dôveru v inštitúciu, pre ktorú pracujú a chcú odvádzať dobrú prácu, aj to je marketingová práca. Je to základ toho, aby sa podaril proces vytvárania externej obľúbenosti značky,“ skonštatovala.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko