V zahraničí je veľmi populárny golfový turizmus. Destinácie lákajú cestovateľov na aktívny oddych a krásy svojich golfových ihrísk. Potenciál v tomto segmente cestovného ruchu má aj Slovensko.
Turisti si môžu u nás zahrať na 25 rôznych golfových ihriskách. Jednoznačne najviac z nich sa nachádza na západnom Slovensku – až 13. „Vieme ponúknuť veľmi dobrú kvalitu ihrísk a, samozrejme, že aj tá slovenská hospitalita je veľmi dobrá,“ uviedol prezident Slovenskej golfovej asociácie Rastislav Antala.
„Po korone sa celkom zvýšil počet návštevníkov zo Škandinávie alebo potom z Británie. V podstate nám veľmi pomohlo aj otvorenie charterových letov. Lebo títo hráči, turisti, idú za aktívnym odpočinkom, takže spoznajú nielen krásy veľkomesta, ale idú v podstate aj za športovým vyžitím,“ priblížila generálna manažérka Golfového klubu Hrubá Borša Nikoleta Vlahyová.
Po období korony sa propagácia Slovenska zameriavala na celkovú imidžovú kampaň. V najbližších rokoch sa chce pozornosť Slovakia Travel zamerať na špecializované balíčky pre turistov.
Golfovej turistike sa v Správach venovala redaktorka Barbora Žiačiková:
Prilákať bohatú klientelu
„Golf predstavuje ako odvetvie cestovného ruchu významný segment, pretože ide o bonitnú klientelu,“ ozrejmil generálny riaditeľ destinačného manažmentu rezortu cestovného ruchu a športu Tomáš Ondrčka.
„Treba sa nad tým zamyslieť a vymyslieť takéto klastre ihrísk, kde by sme vedeli turistov prilákať na viacdňové výjazdy,“ myslí si Antala.
„Toto bude úloha Slovakia Travel, ale aj oblastných organizácii, aby vytvárali takéto balíčky. Aby to dokázali potom na trhoch, ktoré sú z hľadiska golfistov zaujímavé, aby ich tam dokázali odprezentovať,“ povedal štátny tajomník rezortu Marek Harbuľák.
„Na to, aby sme prilákali takýchto klientov, tak plánujeme golfový veľtrh, ktorý bude v Lisabone. Takže tam by sme veľmi radi predstavili zahraničným návštevníkom, čo všetko Slovensko môže ponúknuť v rámci tohto krásneho športu,“ doplnila generálna riaditeľka Slovakia Travel Ivana Magátová.
Ďalšími plánovanými spôsobmi propagácie bude organizovaná návšteva ihrísk zahraničnými novinármi či organizovanie významných európskych mládežníckych podujatí.