Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) chce zlepšiť komfort cestujúcich, a preto chystá investície. Chystá sa aj obstaranie nových lokomotív, bez ktorých dopravca nemôže jazdiť na trati do Prahy. Nové lokomotívy Vectron si spoločnosť zatiaľ prenajme za 130 miliónov eur.
Vlakový prepravca chce spustiť aplikáciu, ktorá bude lepšie informovať o meškaniach spojov a spúšťa tiež náborovú kampaň.
Rýchlik Podlužan zachvátili plamene pred štyrmi rokmi. A nebol jediný. Problémy so zastaranými vlakovými súpravami pociťujú mnohí cestujúci. Železničný dopravca preto čoraz viac investuje do opráv a obstarania nových rušňov. Stroje chce podnik kúpiť zo zdrojov z Európskej únie. Aby proces urýchlil, 15 z nich si chce prenajať na lízing.
Investíciám do železníc sa v relácii Aktuálne :24 venoval redaktor Boris Novotňák:
„Budeme nakupovať nové vozidlá a staré musia ísť tak povediac do dôchodku. Významným spôsobom nám to odbúra náklady na údržbu a opravy,“ priblížil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helex.
Nové rušne pomôžu aj podľa analytika, pretože môžu prispieť k zníženiu meškaní. „Ak sa pokazí rušeň, jeho náhrada je zložitá a trvá veľmi dlho a naruší celý cestovný poriadok,“ vysvetlil dopravný analytik Tomáš Burger.
Podnik sa zlepšuje aj podľa hodnotenia Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP), ktorý meral produktivitu zamestnanca na jeden odjazdený kilometer. „Priestor na zlepšenie efektívnosti stále existuje, napr. v predaji cestovných lístkov, údržbe, ale aj v riešení nedostatočného krytia nákladov tržbami,“ uviedol Matej Petroci z ÚHP.
Dopravca sa snaží aj inovovať a pre cestujúcich v Banskej Bystrici si pripravil aj novinku. V nových vlakoch typu Panter je aj automat na občerstvenie.
Náš najväčší železničný dopravca stále bojuje s nedostatkom zamestnancov. Povolanie vlakvedúci či rušňovodič si vyberá len málokto. Investovať chce preto nielen do rušňov, ale aj do ľudí.