Na hlavný obsah

Rašiho rezort sa pýšil kampaňou „o krásach Slovenska“. Použili však aj zábery z Ruska

Ministerstvo kampaň po upozornení stiahlo.

Rašiho rezort sa pýšil kampaňou „o krásach Slovenska“. Použili však aj zábery z Ruska
Na snímke záber z kampaňového videa. Foto: Facebook/Veronika Remišová

Ministerstvo investícií (MIRRI) v televíznych spotoch o význame európskych fondov a o krásach Slovenska použilo fotografie Ruska. Uviedli to vo štvrtok (26. 9.) bývalá ministerka investícií a opozičná poslankyňa Veronika Remišová (Za ľudí) a odborník Andrej Kmeťo.

Kmeťo mal v minulosti podľa portálu omediach.com na starosti kampane a propagáciu projektov MIRRI. Ministerstvo napísalo, že dodávateľská agentúra nedodržala zadanie. Spot teda musí prerobiť a z kampane ho stiahlo.

„Na propagáciu rozvoja slovenských regiónov si Richard Raši vybral zábery z Ruska, čo je mimoriadny prešľap. Pre ministra Rašiho je to obrovská hanba aj pred partnermi z Európskej únie. Za európske peniaze prezentujeme zábery z Ruska,“ uviedla o terajšom ministrovi investícií Remišová. Zverejnila tiež snímku zo spotu a rovnakú snímku z verejnej databázy, aby ukázala, že záber je z Ruska.

„V jednom zo štyroch spotov dodávateľská agentúra použila záber z fotobanky, ktorý mohol vzniknúť mimo Slovenska. Porušila tým zadanie. Preto sme tento spot stiahli a agentúra ho musí prepracovať,“ uviedlo MIRRI.

Kampaň ministerstva súvisí s propagáciou prínosu európskych fondov k zlepšeniu kvality života v slovenských regiónoch. Jej nasadenie v slovenských médiách bolo naplánované na dvanásť dní.

Na Slovensku nejde o prvý prípad zámeny záberov. V minulosti vtedy vládne Hnutie za demokratické Slovensko Vladimíra Mečiara použilo v kampani o Slovensku zábery zo Švajčiarska.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko