Na hlavný obsah

Krátky železničný úsek medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom stále opravujú. Na rakúskej strane sú už hotoví

Ide o dôležité spojenie Bratislavy a Viedne.

Krátky železničný úsek medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom stále opravujú. Na rakúskej strane sú už hotoví
Práce na železničnom úseku medzi Devínskou Novou Vsou a rakúskym Marchegom. Foto: STVR

Výluka vlakov medzi Devínskou Novou Vsou a Marcheggom bude trvať dlhšie. Ide o dôležité a využívané spojenie Bratislavy a Viedne. Cestujúci môžu jazdiť do Rakúska len z Petržalky. Práce na trati budú hotové najskôr na budúci rok.

Kým Rakúšania trať od Viedne zdvojkoľajnili, elektrifikovali a zvýšili rýchlosť, krátky úsek na Slovensku má meškanie.

Prečo oprava trate na slovenskej strane mešká, zisťovala v Správach redaktorka Barbora Žiačiková:

Úsek trate medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou meria 2,4 kilometra a práce na ňom sa začali v marci tohto roka. Elektrifikáciou a modernizáciou trate sa má dosiahnuť, aby vlaky mohli jazdiť rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu.

Železnice meškanie zdôvodňujú aj následkami septembrových povodní. „Výluka na trati Devínska Nová Ves – Marchegg bude mimoriadne pokračovať aj v roku 2025. Termín omeškania zatiaľ stanoviť nevieme, keďže to závisí aj od mnohých technických faktorov,“ informovala hovorkyňa Železníc SR Vladimíra Bahýlová.

Rakúšania trať už elektrifikovali

Rakúska časť trate do hraničnej obce Marchegg je už hotová. V roku 2022 ju elektrifikovali a vlani natiahli aj druhú koľaj.

„Rakúšania majú zabehnuté, že majú svoj dlhodobý investičný plán, ktorý je prakticky bez závislostí od toho, ako sa mení politický cyklus, a kto je práve u vlády. Nezasahuje sa do dlhodobého investičného plánu, kde pribúdajú projekty na konci a podľa dôležitosti sa robia tie, ktoré sú najdôležitejšie,“ poznamenal odborník na železnice Jíří Kubáček.

Pre cestujúcich, ktorí využívali vlakové spojenie, ktoré je aktuálne v rekonštrukcii, je zabezpečená náhradná doprava.

„Do Viedne sa cestujúci naďalej pohodlne dostanú regionálnymi expresmi zo stanice Bratislava-Petržalka, ktoré premávajú každú hodinu a v špičke každých 30 minút. Taktiež vlakmi Intercity linky Košice – Viedeň a späť, ako aj vlakmi Railjet express linkami Bratislava-hl. stanica – Zürich a späť,“ ozrejmil hovorca ZSSK Dominik Drevický.

Cestujúci z hlavnej stanice v Bratislave na stanicu v Petržalke môžu využiť linku mestskej hromadnej dopravy číslo 93 a N93. Pri kontrole lístkov revízorom stačí predložiť medzištátny cestovný doklad na vlak.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika