Bratislava chce pokračovať vo veľkých investíciách do električkových tratí. Do konca roka by malo byť dokončené predĺženie trate do Petržalky. Veľká modernizácia čaká aj ďalšiu mestskú časť. Mala by prepojiť letisko s vlakovou stanicou.
Na bratislavské letisko sa dá v súčasnosti z hlavnej vlakovej stanice dostať iba jedným priamym autobusovým spojením. Bratislavský dopravný podnik hovorí, že táto linka patrí k tým najvyťaženejším. Podľa magistrátu hlavného mesta sa bude na letisko v budúcnosti jazdiť aj električkou.
„Sme zatiaľ len pri výbere zhotoviteľa projektovej dokumentácie,“ informoval hovorca Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy Peter Bubla.
O návrhu novej električkovej trate v Bratislave zisťoval viac v relácii Správy redaktor STVR Radoslav Šebo:
Privítal by ju aj Bader z talianskej Florencie. Na bratislavské letisko lieta pravidelne a z neho potom pokračuje na hlavnú vlakovú stanicu, z ktorej cestuje za svojou manželkou Slovenkou do Trnavy.
„Je to veľmi dobrý nápad, pretože aj u nás doma je to najlepšie riešenie, keď sú takmer všade zápchy. Električka môže zobrať naraz veľa ľudí, išla by zo stanice so zastavením v centre mesta a končila by až na letisku,“ povedal cestujúci z Talianska Bader.
„Letisko M. R. Štefánika víta každú možnosť rozšírenia verejnej dopravy, ktorá uľahčí cestujúcim prilietajúcim na letisko dopravu ďalej do Bratislavy,“ reagovala hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika v Bratislave Veronika Demovičová.
„Pri električkách je to oveľa lepšie, lebo električky sú aj veľkokapacitné a oproti autobusu majú výhodu, že síce investícia do električky je náročnejšia, ale potom jednotlivé jazdy sú oveľa lacnejšie,“ zhodnotil dopravný analytik Jozef Drahovský.
Trať sa bude predlžovať v dvoch etapách
Bratislavský magistrát na električky nazerá ako na nosný systém mestskej hromadnej dopravy. Najnovšie avizuje veľkú modernizáciu zastaranej Ružinovskej radiály, ktorá bude predchádzať predĺženiu jej trate až na letisko.
„Modernizácia znamená jednak komplet výmenu celého koľajového spodku, rovnako aj zvršku, rovnako tak rekonštrukciu a doplnenie napríklad svetelnej signalizácie, nástupné ostrovčeky a ich vybavenie a podobne,“ priblížil Bubla.
Magistrát plánuje predĺžiť trať v dvoch etapách. Na konci prvej by mala električka zastaviť v neďalekej nákupnej zóne, no a na konci druhej už priamo na letisku.
„Teraz sa nedá hovoriť o konkrétnom termíne začiatku výstavby električkovej trate alebo teda predĺženia Ružinovskej radiály,“ uviedol Bubla.
Podľa dopravného analytika od návrhu až po dokončenie výstavby a odovzdanie do prevádzky, to môže trvať pokojne aj 13 rokov.