Na hlavný obsah

Zatvára sa, aj keď nejde žiadny vlak. Problematické priecestie komplikuje vodičom život

V kolónach niekedy čakajú desiatky minút.

Zatvára sa, aj keď nejde žiadny vlak. Problematické priecestie komplikuje vodičom život
Problematické železničné priecestie na Rampovej ulici v Košiciach. Foto: STVR

Železničné priecestie na Rampovej ulici v Košiciach trápi vodičov už poriadne dlho. Tvrdia, že rampy sa zatvárajú aj v prípadoch, kedy vlak priecestím neprechádza. V kolónach na oboch stranách priecestia si pritom vodiči niekedy počkajú aj pol hodinu. Železnice o probléme vedia, no zdá sa, že tak skoro ho nevyriešia.

Vodičov hnevá najmä to, že medzi zatvorením priecestia a prechodom vlaku neraz ubehne aj niekoľko minút. V niektorých prípadoch aj viac ako desať či dokonca 20. Fungovanie priecestia totiž ovplyvňuje aj prevádzka na neďalekej železničnej stanici.

„Do celkovej doby uzavretia priecestia je preto potrebné započítať čas na obsluhu zabezpečovacieho zariadenia a čas samotnej jazdy vlaku,“ uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Vladimíra Bahýlová.

Problematickému železničnému priecestiu sa v relácii Aktuálne :24 venoval redaktor Ondrej Behún:

Ešte viac dokáže vodičov nahnevať to, keď počas zavretých rámp neprejde žiaden vlak. „Priecestie je zavreté počas vykonávania posunu, pričom posunujúci diel nemusí prejsť priecestím, ale pohybuje sa v jeho tesnej blízkosti a reálne by mohol byť príčinou ohrozenia bezpečnosti dopravy,“ doplnila hovorkyňa.

K náprave asi tak skoro nedôjde

Situáciu priamo na mieste sme sa rozhodli skontrolovať aj my s kamerou a so stopkami. Vybrali sme si náhodnú hodinu počas dňa mimo dopravnej špičky a sledovali sme, ako dlho ostane priecestie zatvorené a otvorené. Zo 60 minút ostalo priecestie otvorené len 24 minút. Počas zvyšných 36 minút ním prešlo sedem vlakov.

„Dlhá doba uzavretia priecestia na Rampovej ulici v Košiciach je, žiaľ, normálny prevádzkový stav zabezpečovacieho zariadenia, ktoré je atypické. Vybudovali ho ešte v roku 1979,“ dodáva Bahýlová.

„Ak je problémom len to, že na danom mieste je staré zabezpečovacie zariadenie, tak ŽSR by si mali určiť priority, pretože Košice sú veľké mesto. Je to veľká železničná stanica a investície, ktoré idú do infraštruktúry na východnom Slovensku, sú rozhodne malé,“ myslí si dopravný analytik Tomáš Burger.

Železnice tvrdia, že v nedávnej minulosti už vykonali technické opatrenia na skrátenie času uzavretia priecestia pri vlakoch v smere do Košíc. Komplikovanú situáciu by mohla vyriešiť modernizácia zabezpečovacieho zariadenia. Železnice ju síce pripravujú, no kedy k nej reálne dôjde, v súčasnosti povedať nevedia.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny