Blíži sa Black Friday a spolu s ním prichádza sezóna nákupných akcií. Slováci ho využívajú na nákup darčekov aj tovaru pre každodennú potrebu. Ľudia však nakupujú aj keď nemusia.
Podľa aktuálnych údajov sa nákupnej horúčky plánuje zúčastniť až 52 percent Slovákov, povedala manažérka financií spoločnosti Allegro Eliška Trubelová v Ranných Správach. Je to podľa nej pomerne vysoké číslo.
Väčšina opýtaných Slovákov si podľa Trubelovej pred nákupmi robí plány toho, o čo majú potencionálny záujem a na čo sa chcú sústrediť. Tretina z nich pritom plánuje nakupovať aj na zahraničných platformách
Trubelová vysvetlila, že Black Friday Slováci vnímajú ako výraznú šancu ušetriť peniaze. Na druhú stranu si však uvedomujú riziká nadmerného nakupovania, čo ich vedie k plánovaniu. Najviac sa zaujímajú o ceny a ponuku v rôznych obchodoch, čím získavajú potrebný prehľad.
Medzi najvyhľadávanejšie kategórie patrí elektronika a hračky, čo môže mať podľa Trubelovej súvislosť s blížiacimi sa Vianocami.
Bezpečnosť pri nákupe
Až viac ako 69 percent opýtaných preferuje nákupy na platformách, ktoré poznajú. Niektorí z nich by sa však nechali zlákať aj na výhodné ponuky na stránkach, ktoré nepoznajú. Stále však robia rozdiel recenzie, ktorých čítanie vo všeobecnosti preferujú ženy viac ako muži. Medzi kľúčové pri rozhodovaní patria aj možnosti platobných metód a ich bezpečnosť.
„Dalo by sa povedať, že Slováci sú ako ryba vo vode, čo sa týka online nakupovania. Podľa našich prieskumov má takúto skúsenosť až 77 percent z nich. Dôvodom ich obľúbenosti je veľká ponuka predajcov, ako aj možnosť nakupovať u zahraničných predajcov z pohodlia domova. Majú teda možnosť nakúpiť veci, ku ktorým by sa bežne nemuseli dostať,“ vysvetlila Trubelová.