Na hlavný obsah

ZSSK nahrádza legendárne Gorily. Predstavila prvé rušne Vectron, sľubuje si od nich spoľahlivejšie spojenia

Do konca roka ich bude prevádzkovať päť.

ZSSK nahrádza legendárne Gorily. Predstavila prvé rušne Vectron, sľubuje si od nich spoľahlivejšie spojenia
Predstavenie prvých nových rušňov do diaľkovej dopravy Siemens Vectron. Foto: TASR/Jaroslav Novák

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v piatok (6. 12.) v Rušňovom depe Bratislava predstavila prvé rušne Siemens Vectron z nového obstarávania. Nahradia legendárne staré rušne, takzvané Gorily.

Do konca roka bude ZSSK prevádzkovať päť takýchto moderných rušňov, agentúru SITA o tom informovala ZSSK.

“Modernizácia nášho vozového parku je kľúčová pre zabezpečenie spoľahlivej a efektívnej dopravy pre našich cestujúcich. Nové rušne nám umožnia nielen splniť naše záväzky, ale aj držať krok s najlepšími európskymi železničnými dopravcami, pokiaľ ide o kvalitu a vysoké štandardy prevádzkovej spoľahlivosti,“ cituje tlačová správa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa ZSSK Petra Helexu.

Nevyhnutný systém pre bezpečnosť

Moderné rušne Siemens Vectron sú vybavené systémom ETCS Level 2, ktorý je nevyhnutný pre bezpečnú prevádzku na modernizovaných tratiach v celej Európe.

Umožňuje prevádzku v krajinách ako Rakúsko, Nemecko, Česko, Poľsko a Maďarsko. Vectrony, s maximálnou rýchlosťou 200 km/h, sú navrhnuté tak, aby prispeli k výraznému zlepšeniu kvality prepravy.

Prenájom nových rušňov typu Vectron prinesie podľa ZSSK “zásadné zlepšenia pre cestujúcich aj zamestnancov”.

Nové rušne zlepšia spoľahlivosť vlakových spojení, čo je pre cestujúcich prioritné. Tieto rušne ponúkajú lepšie pracovné podmienky pre rušňovodičov, znižujú emisie a spotrebu energie, a prispievajú k ekologickej udržateľnosti.

Všetkých 15 rušňov Vectron, ktoré aktuálne obstaráva ZSSK chcú postupne nasadiť do prevádzky do konca roka 2026.

Železničná spoločnosť tak pokračuje v dlhodobej stratégii modernizácie vozového parku, ktorá zabezpečí, že slovenská osobná železničná doprava bude nielen rýchlejšia a spoľahlivejšia, ale aj ekologickejšia a efektívnejšia. Modernizácia tiež zabezpečí zvýši atraktivitu cestovania vlakom na Slovensku aj v zahraničí.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Ekonomika