Na hlavný obsah

Bratislavský magistrát mal na úpravu spornej cyklotrasy 90 dní. Mal odstrániť obrubníky, to sa však nestalo

Cyklotrasu chce od cesty oddeliť iným spôsobom.

Bratislavský magistrát mal na úpravu spornej cyklotrasy 90 dní. Mal odstrániť obrubníky, to sa však nestalo
Na snímke cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave. Foto: STVR

Cyklotrasu na Vajanského nábreží v Bratislave magistrát doteraz neupravil. Rezort dopravy nariadil jej úpravu približne pred tromi mesiacmi. Podľa novely cestného zákona môže ministerstvo robiť dozor nad cestami, ktoré kontrolovali mestá a obce.

Cyklotrasa na Vajanskom nábreží v bratislavskom Starom Meste je od začiatku terčom kritiky. V niektorých miestach je široká, inde sa spája s buspruhom.

„Bude musieť zúžiť cyklotrasu v tých miestach, kde obmedzila cestu, ktorá týmto spôsobom nespĺňa technické normy. Na opatrenia ohľadom zúženia cyklotrasy bolo určených 90 dní, čo považujeme za primeranú lehotu,“ uviedol v októbri minister dopravy Jozef Ráž (nom. Smer-SD).

Minister vtedy upozornil, že ak magistrát cyklotrasu neupraví, môže dostať pokutu takmer 34-tisív eur. Deväťdesiat dní uplynulo a cyklotrasa je stále rovnaká.

„V zákonnej lehote sme podali námietku, nevidíme preto dôvod na uloženie pokuty. Čakáme na ďalšie kroky ministerstva,“ priblížil hovorca Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy Peter Bubla.

„Vieme o tom, že mesto s ministerstvom diskutuje o tom, ako vyriešiť túto situáciu. V súčasnosti je ale tá cyklotrasa celkom dobre použiteľná a nepovažujeme to za úplnú prioritu upravovať ju,“ uviedol prezident OZ Cyklokoalícia Dan Kollár.

Spornej cyklotrase na Vajanského nábreží sa v Správach venovala redaktorka Natália Dvoranová:

Odstránenie obrubníkov

Ministerstvo dopravy nariadilo magistrátu aj odstránenie betónových obrubníkov. Malo na to 40 dní. Na cyklotrase však stále sú. „Dochádzalo by zrejme častejšie k pojazďovaniu cyklotrasy autami alebo parkovaniu na tejto cyklotrase a v konečnom dôsledku by to bolo určite nebezpečnejšie,“ dodal Kollár.

„Dané obrubníky sú veľmi nebezpečné, najmä keď nasneží a vodiči ich nevidia. Keby hneď od začiatku tam dali vysoké stĺpiky, tak by to bolo bez problémov,“ vysvetlil dopravný analytik Jozef Drahovský.

Hoci magistrát spočiatku proti odstráneniu obrubníkov namietal, dnes má záujem oddeliť cyklotrasu od cesty iným spôsobom. Akým, zatiaľ nespresnil.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Regióny