Na snímke z roku 2013 britský princ Philip. Foto:
TASR/AP
Vo veku 99 rokov zomrel v piatok 9. apríla manžel britskej kráľovnej Alžbety II., princ Philip. Podľa portálu BBC o tom informoval Buckinghamský palác. Dvojica sa zosobášila v roku 1947, päť rokov predtým, ako Alžbeta II. zasadla na trón. Mali spolu štyri deti, tiež osem vnúčat a desať pravnúčat.
„Jej Veličenstvo kráľovná s hlbokým zármutkom oznámila smrť jej milovaného manžela, kráľovskú výsosť princa Philipa, vojvodu z Edinburghu,“ uviedla kráľovská rodina na sociálnej sieti. Philip podľa oznámenia zomrel v piatok ráno na hrade Windsor.
Philipa v polovici februára „z preventívnych dôvodov“ hospitalizovali v londýnskej nemocnici pre nešpecifikovanú infekciu. Podľa medializovaných informácií podstúpil zákrok na srdci. Z nemocnice ho po mesiaci prepustili. Jeho ochorenia podľa všetkého nesúviseli s pandémiou koronavírusu. Princa aj Alžbetu II. už v januári zaočkovali.
Na portáli Správy RTVS používame súbory cookies. Prezeraním portálu Správy RTVS súhlasíte s ich používaním a ukladaním do Vášho prehliadača. Ďalšie informácie o spôsobe používania cookies nájdete na stránke Cookies.
Funkčné Vždy aktívny
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Štatistiky
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.