Na hlavný obsah

Ministerstvo spúšťa druhú fázu očkovacej kampane. Chce osloviť nerozhodnutých

K dosiahnutiu 60 percentnej zaočkovanosti je ďaleko.

Ministerstvo spúšťa druhú fázu očkovacej kampane. Chce osloviť nerozhodnutých
Na snímke registrácia objednaných ľudí na očkovanie vakcínou proti ochoreniu Covid-19 v priestoroch Veľkokapacitného očkovacieho centra v Bratislave. Foto: TASR

Ministerstvo zdravotníctva od tohto týždňa spúšťa druhú fázu komunikačnej kampane na podporu očkovania. Prostredníctvom televíznych či rozhlasových spotov sa budú ľuďom prihovárať odborníci, ktorí majú zdôrazňovať význam očkovania.

Odborníci hovoria, že opakovaná kampaň mala význam aj v zahraničí, napríklad v Spojenom kráľovstve spustili druhú kampaň cielenú na mladších ako 50 rokov.

„Opakovanie vakcinačných kampaní má obrovský význam. Je venovaná najmä tým váhavým ľuďom, ktorí sa nad tým ešte nestihli zamyslieť alebo nevedia, čo si majú myslieť, majú málo informácií,“ hovorí hlavná odborníčka ministerstva zdravotníctva pre epidemiológiu Henrieta Hudečková. Konštatuje, že prvá kampaň začiatkom roka bola na Slovensku cielená na starších ľudí a chronicky chorých a zvyšok populácie si ju nemusel ani všimnúť.

Vo virtuálnej čakárni Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) čaká na vakcínu 258 000 ľudí. Motivácia je podľa šéfa NCZI Róberta Suju nízka. „Pokiaľ sa niečo nezmení, tak o tri týždne môžeme zatvárať vakcinačné centrá,“ upozorňuje.

Očakáva, že zaočkovaných nebude ani 38 percent populácie, čo na vytvorenie kolektívnej imunity nestačí, keďže potrebujeme viac ako 60 percent. „Práve z toho dôvodu ministerstvo zdravotníctva zintenzívňuje svoju komunikačnú kampaň. Chceme primárne osloviť ľudí, ktorí ešte neboli rozhodnutí. Vysvetliť im, že skutočne očkovanie je účinná prevencia,“ približuje hovorkyňa rezortu zdravotníctva Zuzana Eliášová.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Slovensko